1402/09/22-10:21
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

مدیریت شهری در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد

مدیریت شهری در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به چین، از آغاز تحولات بزرگ در پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف ا... فروزنده در جلسه شورای معاونین مالی، مناطق، سازمانها و شرکت ها گفت: ما امروز در آستانه تحولی بنیادی نه تنها در سطح شهر و شهردای بلکه در مقیاس کشور هستیم.

وی با اشاره به برقی سازی خودروها افزود: سفر شهردار تهران به چین دستاوردهای زیادی برای پایتخت به همراه داشت و امیدوارم با بهره برداری از این دستاورد،شاهد برقی کردن تهران باشیم که مهم ترین اثر آن کاهش آلودگی می باشد امیدواریم با عملیاتی شدن طرح از مزایای این حرکت بزرگ هم کلانشهر تهران و هم سایر کلانشهرها که درگیر آلودگی هستند بهره مند شوند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه به دنبال انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت های طرف چینی جهت سرمایه گذاری هستیم، اظهار داشت: تلاش داریم که کشور ایران با دستیابی به این تکنولوژی(برقی سازی، ساخت تجهیزات های تک حمل و نقل ریلی، پسماند سوز و...) به عنوان هاب منطقه مطرح شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان داشت: افق ما بسیار روشن است و  در چار چوبی که شورا مشخص کرده اهداف و برنامه های خود را دنبا می کنیم، مضافاتلاش داریم در چار چوب بودجه مصوب و حتی فراتر از سقف بودجه مصوب با نظر شورا اهداف  برنامه ریزی شده را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه معمولا در سه ماهه پایانی سال درآمدهای شهرداری افزایشی می باشد گفت: این امر الزاماتی برای مناطق، سازمانها و شرکت ها به دنبال دارد؛ که در مسیر انضباط مالی، شفافیت و کاهش هزینه ها گام های روبه جلو بردارند.

معاون شهردار تهران با اشاره به شیطنت های رسانه ای گفت: با توجه به استقرار نظام مالی کاملا شفاف در مدیریت شهری، گم شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری بسیار دور از ذهن می باشد و این ساخته و پرداخته رسانه ها است.

فروزنده با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه مالی رخ داده است افزود: محور  کاری معاونت در ۱۲ محور اصلی تعریف شده که در این راستا محور هر اداره کل، سازمان و شرکت کاملا شفاف و مشخص می باشد، بطور مثال در حوزه درآمدی تمام تلاش ما این است که حق وحقوق شهرداری بطور کامل احصاء شود،که در همین راستا امسال از رشد قابل توجهی در ارزش افزوده و سایر آیتم ها از جمله عوارض گمرکی و غیره برخوردار بودیم و این مسیر ادامه دارد.

وی در ادامه با تاکید بر مساله بهره وری و افزایش درآمد شرکت ها تصریح کرد: بایستی افزایش درآمد شرکت ها و بودجه ریزی عملیاتی مد نظر شورا، بیش از پیش مورد توجه و اهمیت همگان قرار داده شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط