1402/09/24-18:01

مناسب سازی ۱۸ پیاده رو و اماکن عمومی در منطقه ۱۳ ویژه معلولان

مناسب سازی ۱۸ پیاده رو و اماکن عمومی در منطقه ۱۳ ویژه معلولان

با هدف دسترس پذیری معلولان به امکانات شهری، یک بوستان، ۳ ساختمان شهرداری و ۱۴ پیاده رو از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، مناسب سازی شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با تاکید بر اهمیت مناسب سازی اماکن عمومی برای افراد دارای معلولیت گفت: این اقدام از ابتدای سال تاکنون، در سه قالب مناسب سازی معابر، بوستان‍ها و ساختمانها انجام شد.

وی با بیان اینکه، ۳ ساختمان اداری و فرهنگی شهرداری ناحیه۲، دهقان و شهرداری ناحیه ۴ با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی، ۵۵ درصدی و ۴۴ درصدی در دست مناسب سازی است، افزود: تصحیح ورودی و مسیر نابینا، نصب بالابر، نصب هندریل، نصب دکمه های کنترل کننده دارای خط بریل، نصب موزاییک های سکه ای در جلوی آسانسور، احداث سرویس فرنگی مطابق ضوابط و شیوه نامه اجرایی اداره کل معماری و ساختمان از جمله مواردی است که می تواند به بهبود شرایط دسترسی پذیری برای معلولان کمک کند.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص مناسب سازی بوستان وحدت گفت: در بحث مناسب سازی این بوستان‌، می‌توان به مناسب سازی ورودی بوستان، ایجاد مبلمان مناسب معلولان، آبخوری‌های مناسب و نصب وسایل ورزشی ویژه اشاره کرد.

محمد هادی علی احمدی تصریح کرد: ۱۴۲۷۸ مترطول از خیابان‌ها و معابر منطقه از جمله شهید باقری، پنجم نیروی هوایی، چهارم نیروی هوایی، دهقان، شهیدتیموری فر، برادران شهیدتیموری، دوم نیروی هوایی، شهید منتظری و شش نقطه مازاد بر طرح جامع از خیابان‌ها و معابر سطح منطقه مجموعا به متراژ ۳ هزار مترطول پیاده رو از جمله مواردی هستند که معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳، از ابتدای سال تا کنون تلاش کرده که بتواند با مناسب سازی این فضاها، به بهبود کیفیت زندگی معلولین عزیز کمک کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط