1402/09/24-20:45

بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از روند پیشرفت پروژه‌های پهنه شرق پایتخت

بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از روند پیشرفت پروژه‌های پهنه شرق پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به همراه جمعی از مدیران ارشد این معاونت از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی پهنه شرق پایتخت بازدید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "هادی حق‌بین" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد این معاونت، سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به اتفاق شهرداران مناطق ۱، ۴، ۸ از روند پیشرفت پروژه‌های پهنه شرق پایتخت بازدید کرد.

در اولین بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، آخرین روند پیشرفت پروژه خیالستان زندگی واقع در منطقه ۸ مورد بررسی قرار گرفت و مسعود حق لطفی، سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گزارشی از روند پیشرفت این پروژه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش مرحله نخست پروژه احداث خیالستان زندگی که شامل بخش سازه‌ای طرح است، محدوده‌ای به طول ۱۳۵ متر و عرض ۵۰ متر را در بر می‌گیرد و ۶۵۰۰ مترمربع دسترسی به عرصه عمومی ایجاد می‌کند. این پروژه به‌منظور پیوند پهنه‌های شرقی و غربی بزرگراه امام علی(ع) و باهدف امکان توسعه زیرساخت‌های تفریحی و خدماتی اجرا می‌شود و تأثیر بسزایی در رشد سرانه فضاهای فرهنگی، خدماتی و ورزشی خواهد داشت.

حق‌بین در بخش دوم بازدید خود به پروژه‌های سازمان مهندسی و عمران شهر تهران رفت و در اولین بازدید خود از پروژه تقاطع غیرهمسطح باقری - گلبرگ بازدید کرد.

وی در این بازدید که فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز او را همراهی می‌کرد، آخرین وضعیت معارضین و پیشرفت این پروژه را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم در جهت تسریع روند تکمیل آن ابلاغ شد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث دوربرگردان غیرهمسطح شمال به شمال بزرگراه شهید باقری (تقاطع خیابان گلبرگ)، ۵ کیلومتر از مسیر گردش‌های اضافی شهروندان را کم خواهد کرد و تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای نیز در ترافیک این نقطه از پایتخت خواهد داشت.

مقصد سوم بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پروژه تقاطع غیرهمسطح باقری - زین‌الدین بود که در این بازدید علاوه بر سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، شهردار منطقه ۴، حق‌بین را همراهی می‌کردند و طی گزارشی آخرین روند پیشرفت آن را توضیح دادند، لازم به ذکر است این پروژه در مراحل اتمام عرشه و متعاقباً شروع عملیات تکمیلی قرار دارد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح باقری زین‌الدین با استفاده از فضای موجود در کنار رمپ و لوپ ضلع شمال شرق، نسبت به احداث پل روگذر و اتصال آن به لوپ جنوب به غرب موجود به طول ۳۳۰ متر اقدام و حرکت موردنیاز تأمین شده و مراحل پایانی خود را برای افتتاح و بهره‌برداری طی می‌کند.

بخش بعدی بازدید هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بازدید از پروژه دوربرگردان غیر همسطح غرب به غرب بزرگراه ارتش(B9) بود.

پل غرب به غرب بزرگراه ارتش علاوه بر کاهش ۷ کیلومتری گردشهای اضافی شهروندان برای اولین بار در ایران از سیستم مکانیزه یخ زدایی بهره برده است و با استفاده از سیستم پاشش استات منیزیم باعث عدم یخ زدگی سطح آسفالت در فصل زمستان خواهد شد.

حق بین در بخش پایانی بازدید ۵ ساعته خود از پل تقاطع ۳۵ متری شهید افتخاری در منطقه یک بازدید کرد.

پروژه این پل از سال ۹۵ تاکنون در مرحله سازه فلزی بلاتکلیف بوده است و در بازدید روز گذشته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که مهدی صباغ شهردار منطقه ۱ نیز حضور داشت، قرار شد این پل نیز توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط