1402/10/04-14:39

بازدید فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان پیشوا از مدیریت بحران شهر تهران

بازدید فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان پیشوا از مدیریت بحران شهر تهران

فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان پیشوا ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز با اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت‌های مردمی و پدافند غیرعامل آشنا شدند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان در این بازدید با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های سازمان به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و با اشاره به این که برای مقابله با بحران باید با برنامه‌ریزی‌های لازم حول مراحل چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و بازتوانی اقدام شود، به بررسی وضعیت گسل‌های تهران، سامانه‌های مورد استفاده در مرکز فرماندهی و اقدامات انجام گرفته برای افزایش هماهنگی بین سازمان‌‎های امدادی پرداخت.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت مخاطرات عمده شهر تهران شامل زلزله، سیل، طوفان، آتش‌سوزی، فروریزش زمین و ساختمان و مخاطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی ارائه داد و به تشریح این حوادث و میزان خطرپذیری پایتخت در مقابل آنها پرداخت.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی ۱۵گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران، شرح وظایف آنها و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

دکتر نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از پروژه قطب‌های آمادی، امدادی و فرماندهی عملیات بحران کلانشهر تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست درباره آنها توضیحاتی ارائه شد.

مدیریت خطر تجمعات انبوه و حضور میدانی در حوادثی چون سیل امامزاده داوود، اعزام متخصصان سازمان به متروپل، آب‌رسانی به همدان، حضور در صحنه تخریب ساختمان در منطقه ۱۹ بخشی از اقدامات دیگر سازمان بود که به آنها اشاره شد.

در ادامه این نشست ابراهیم تاجیک نوری فرماندار پیشوا با اشاره به اهمیت وحدت فرماندهی و یکپارچگی مدیریت بحران از اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان الگویی موفق برای دیگر شهرهای ایران نام برد و یادآور شد: همه شهرهای ما بر اساس ساختار شهری و زیست بوم خود به چنین امکانات و مرکزی نیاز دارند و باید بتوانیم از موفقیت‌های صورت گرفته در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای شهرهای خود الگوبرداری کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط