1402/10/09-17:11
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران:

معرفی دستاوردهای مدیریت شهری بخشی از "نهضت تبیین" است

معرفی دستاوردهای مدیریت شهری بخشی از "نهضت تبیین" است

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران معرفی دستاوردهای مدیریت شهری را نیز بخشی از نهضت تبیین خواند و گفت: مدیریت شهری در راستای نهضت تبیین باید از همه ظرفیت‌های خود استفاده نموده تا شهروندان بیش از پیش با اقدامات مدیریت شهری به ویژه در دوره کنونی آشنا شوند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری ابوذر مختاری در نخستین نشست "نهضت تبیین" در سازمان املاک و مستغلات ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین اظهار داشت: مدیریت شهری در نهضت تبیین تلاش دارد تا علاوه بر جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری، بتواند مردم و همشهریان را با دستاوردهای شهرداری به ویژه در دوره فعلی آشنا سازد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند با عوض کردن جای حق و باطل، افکار عمومی را تحریف کرده تا به اهداف شوم خود دست یابند. باید با تبیین واقعیت اجازه نداد باطل جای حق را بگیرد.

مختاری گفت: در حال حاضر در شهرداری تهران اقدامات قابل توجهی در جریان است؛ مدل توافقات در قراردادهایی که توسط شهردار تهران در چین منعقد شد، در وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت امور خارجه بسیار مورد توجه قرار گرفته بود اما چون به این اقدامات به میزان لازم پرداخته نشد، اثربخشی آنها برای مردم قابل لمس نیست. لذا تشکیل جلسات "جهاد تبیین" در دستورکار شهرداری قرار گرفته است تا شهروندان عزیز تهران، کارکنان شهرداری با حجم بالای اقدامات تخصصی و اتفاقات بی نظیری که در نهایت دقت و کاهش خطا و اشتباه در حال انجام است آشنا شوند.

مختاری ضمن اشاره به رویکردهای مدیریت شهری در دوره ششم مبتنی بر تحول درون زا، تحول کالبدی و حرکت به سمت تبدیل تهران به شهر هوشمند تصریح کرد: سازمان املاک و مستغلات نمونه بازر تحول درون زا است و با یک تحول اساسی صورت گرفت شاهد پیگیری مجدانه و فعالانه ارکان سازمان بر روی موضوعات کاری هستیم. 

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در ادامه افزود: مسئله مسکن و معیشت کارکنان شهرداری از دغدغه های اساسی شهردار تهران است و مجموعه سازمان املاک و مستغلات نیز اهتمام ویژه ای در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه شهرداری تهران در تمامی حوزه های شهری گفت: به دلیل عدم نمایش تبلیغاتی و رسانه ای درست و به موقع برای شهروندان،  بسیاری از اذهان عمومی خدمات ارزنده ویژه مدیریت شهری در دوره فعلی را نمی دانند.

مختاری از ارزیابی های انجام شده در این سازمان طی یکسال گذشته سخن گفت و تصریح کرد: این میزان از ارزیابی که حدود نیمی از بودجه شهرداری تهران است با تلاش شبانه روزی پرسنل این سازمان و در راستای اجرای پروژه های شهری و صیانت از اموال شهر که همان حق و حقوق شهروندان است، صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون سازمان املاک شهرداری تهران به عنوان متولی بخشی از حوزه شهری، عملکرد قابل دفاعی دارد. به عنوان مثال تملک پادگان جی جهت آزادسازی شاخه غربی اتوبان یادگار امام(ره) و یا تملکات اراضی که برای افزایش سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی مناطق که موجبات امنیت روانی جامعه و آرامش مردم را فراهم می کند اما به دلیل بی خبری شهروندان ما از این اقدامات، اینطور تصور می شود که شهرداری عقب است که در واقع این گونه نیست.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از تملکاتی که تاکنون انجام شده سخن گفت و اظهار داشت: در برخی از این تملکات در دوره قبلی مدیریت شهری، تصوری برای انجام آنها وجود نداشت و بعضا با پروژه هایی روبرو بودیم که به همین دلیل سالهای سال، بلاتکلیف مانده بود اما با تلاش های همکاران من در سازمان و توافقات خوبی که در حوزه های مختلف صورت گرفت، بسیاری از این پروژه ها قابلیت اجرایی پیدا کرده و موجب تسهیل در زندگی مردم شهر تهران از نظر ترافیکی، دسترسی ها و غیره شده است.

وی افزود: توافقات بسیار مثمرثمری نیز با نهادها و ارگان های نظامی و دولتی که حاصل مذاکرات پیوسته و پیگیری های مستمر بوده، به عمل آمده است و پرونده های قدیمی زیادی که برخی از آنها حدود یک یا دو دهه در جریان بوده و دغدغه های بسیاری را به همراه داشت، تعیین تکلیف و بسیاری از اسناد شهرداری نیز تک برگ شد که همه این اقدامات برای صیانت از دارایی مردم انجام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط