1402/10/10-11:27
پیرهادی:

فوت بالغ بر ۶هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران/ وضعیت آب در تهران مطلوب نیست

فوت بالغ بر ۶هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران/ وضعیت آب در تهران مطلوب نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان استفاده آبفا از آبهای زیرزمینی در سال ۱۴۰۱ و امسال نسبت به سال ۹۰ تقریبا دوبرابر شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی پیرهادی در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ آبفا از ۲۸ درصد از آبهای زیرزمینی استفاده می کرد، اما در سال ۱۴۰۱ و امسال این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه های دولتی باید بیشتر از مردم صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند، یادآور شد: مردم نیز باید صرفه جویی کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

پیرهادی با اعلام اینکه باید به سمت کاشت گونه های کم آب بر برویم، تصریح کرد: متأسفانه در استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب توجه کافی صورت نگرفته است. از سویی دیگر استفاده بیش از حد از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش فرونشست ها شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به ما می گویند چرا به این اندازه در مورد آلودگی هوا صحبت می کنم و باید سکوت کنم، اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور و ۶ هزار و ۳۹۸ نفر در تهران در طول یک سال به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. اگر به همین منوال پیش برویم تعداد جان باختگان به دلیل آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای استانداردهای سوخت را نمی توان به سال ۱۴۰۷ موکول کرد اما وزارت نفت نامه ای تنظیم و اعلام کرده که این استانداردسازی تا سال ۱۴۰۷ به تأخیر بیفتد. تا چه زمانی باید استانداردسازی با تأخیر مواجه شود؟

پیرهادی تاکید کرد: مشخص نیست دولت با این برنامه موافقت کرده است یا نه!

نظرات

captcha

اخبار مرتبط