1402/10/10-21:53
قائمی:

دخالت‌های آقای داماد ادامه دارد

دخالت‌های آقای داماد ادامه دارد

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران که بارها نسبت به وضعیت فاوا و عقب ماندگی‌های شهر تهران در حوزه هوشمند‌سازی تذکر داده است درخصوص این که شهردار تهران اعلام کرده ساختارهای فنی فاوا قدیمی است و دیگر نمی‌تواند نیازهای امروز شهر را پاسخ دهد به اکوایران می‌گوید: ‌ایشان تخصصی در این حوزه ندارند و به همین دلیل اظهار نظرشان وجاهتی ندارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اکوایران؛ او ادامه می‌دهد: ‌سازمان جدید التاسیس هنوز از سوی وزارت کشور تایید نشده و هنوز حق فعالیت ندارد و در بودجه امسال نیز عدد و رقمی برای فعالیت‌های این سازمان پیش‌بینی نشده است و اگر فعالیتی انجام شده باید به شورا توضیح بدهند و کار قانونی نبوده است.

قائمی تاکید می‌کند که سامانه شهرزاد که مطلوب و قابل قبولی نبوده که قصه‌های مفصلی دارد که باید به وقتش به آن پرداخته شود.

این عضو شورای شهر تهران درخصوص این اظهار نظر ریاست شورای شهر که هر جا در شهرداری پایش می‌لنگد پای فاوا هم در میان است، این مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است یا کمبود اعتبارات و... هم توضیح می‌دهد: ‌همه این دلایل هست، از ضعف مدیریت یا مشکلات اعتباری. سازمان فاوا در درون خودش افراد قابلی داشته که بی توجهی به آنها باعث شده دفع شوند و حتی به عنوان کارشناس خبره نیز این افراد را حفظ نکرده‌اند و این سرمایه غیرقابل جبرانی بود که شهرداری تهران از دست داد.

قائمی معتقد است که دخالت‌های داماد آقای زاکانی همچنان به قوت خودش باقی است و شهردار از موضع خود عقب‌نشینی نکرده و تاکید دارد که ایشان فردی نخبه است و مسیر درستی طی شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه می‌دهد: با وجود آن که شهرداری اعلام می‌کند بیش از سقف مصوب درآمد کسب کرده اما کارشناسان فاوا گلایه‌مند هستند که اعتبارات پیش‌بینی شده برای این سازمان تخصیص داده نشده و بسیاری از قراردادها به دلیل کمبود نقدینگی عملیاتی نشده است.

قائمی تاکید می‌کند که تمام این مشکلات یک دلیل بالادستی دارد و آن این است که مدیریت ارشد، مدیریت شهری فعلی معماری صحیحی از شیوه کارکرد آی تی در ذهن خود ندارد چون شناختی از این حوزه ندارد آن را تنفیض کرده است.

او ادامه می‌دهد:‌ فعالان این حوزه در شهرداری گمان می‌کنند با تجارب شرکت‌های کوچک بخش خصوصی می‌توان برای سازمان معظمی مانند شهرداری که از نظر عِده و عُده و پهنه حوزه ماموریت غیرقابل مقایسه با هیچ یک از شرکت‌های خصوصی نیست با همان الگوهای ذهنی برای ICT (آی سی تی) شهر تهران تصمیم‌گیری کرد و اقداماتی می‌کنند که نتیجه‌اش را در دو سال و نیم کار می‌بینیم که کاملا در این موضوع ناموفق بودند و پس رفت هم داشته‌ایم.

قائمی درخصوص این که آیا شهرداری به تذکر جمعی اعضای شورا با موضع دخالت‌های داماد ایشان پاسخ داده است هم می‌گوید: خیر هنوز جوابی داده نشده است.

او درپاسخ به این پرسش که شورا هشدارهای لازم را در این رابطه بارها داده است اگر این رویه همچنان ادامه پیدا کند گام بعدی چه خواهد بود می‌گوید:‌ گام بعدی می‌تواند طرح سوال باشد باید در این رابطه با رییس شورای شهر مشورتی کنم تا گام بعدی مشخص شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط