1402/10/12-23:12
فروزنده در صحن شورا تاکید کرد؛

احتمال تسویه مطالبات شهرداری از دولت تا سال آینده

احتمال تسویه مطالبات شهرداری از دولت تا سال آینده

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه دو ورزشگاه از هفت مجموعه در حال تهاتر پیش از این در اختیار باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بود، اعلام کرد: از رقم سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش این هفت مجموعه، دو هزار میلیارد تومان به این دو ورزشگاه اختصاص دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، لطف اله فروزنده در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه جزئیات و سوابق کار مشخص است، اظهار کرد: آزادراه شوشتری یک اقدام ارزنده در زمان آقای قالیباف بوده است که امروز تلاش کردیم به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر اینکه از زمانی که آقای زاکانی به دولت آمده بسیار فعال بوده و رئیس جمهور نیز با جدیت طرح های شهر تهران را دنبال کرده است، یادآور شد: تأمین واگن های مترو پس از چند سال با همکاری دولت به نتیجه رسید. دولت در برقی سازی نیز ارز مورد نیاز را بالغ بر یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو تأمین کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه دو ورزشگاه از هفت مجموعه در حال تهاتر پیش از این در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس بود، اعلام کرد: از رقم سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش این هفت مجموعه، دو هزار میلیارد تومان به این دو ورزشگاه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در سال قبل چهار هزار میلیارد تومان را بر اساس اسناد موجود از محل مطالبات دولت در قالب مطالبات دستگاه های اجرایی و محل یارانه های بلیت مترو و اتوبوس با پیگیری های شهردار تهران و بنده محقق شد، گفت: تنها ما از دولت مطالبه نداریم و سایر دستگاه ها نیز طلبکار هستند. ما از مجلس در سال جاری و سال آینده مصوبه گرفته و خواهیم گرفت تا مطالبات تسویه شود.

فروزنده افزود: دستگاه های اجرایی مقاومت داشتند و ما در ماده ۷۷ موضوعات را پیگیری و مصوب کردیم که باید از مسیر سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شد که این پیگیری ها در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه رئیس شورا نامه ارسال کرده تا مطالبات زنده شود و ما نیز تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت، گفت: شهرداری تهران به دنبال این بود که مشکل آزادراه شهید شوشتری و کاهش ترافیک ناشی از آن محقق شود. ما چوب حراج به املاک و اموال شهرداری نزده ایم. نمی شود هر حرفی را به ما زد. ما برای منافع شهرداری موارد مختلف را دنبال و مشکلات را با همکاری با ۱۱ دستگاه برطرف کردیم.

فروزنده گفت: ما به تبصره پنج ماده ۶۹ نامه ارسال کردیم که بر اساس آن در صورت موافقت وزیر مربوطه باید، طرح به تصویب هیئت وزیران برسد تا اجرایی شود. ما با وزیر ورزش گفت و گو کردیم و پذیرفتیم که زمین به وزارت ورزش تحویل دهیم. مشکلات زمین منطقه ۱۸، ۱۹و ۲۰ حل شده و در منطقه چهار مذاکراتی با طرف چینی برای راه اندازی دهکده ورزشی انجام دادیم و از سویی با بنیاد، تفاهماتی را برای ۲۰۰ هکتار در منطقه ۱۵ برای راه اندازی مجموعه آبی دنبال کردیم.

وی با اعلام اینکه روزی که ما آمدیم ۶۹ مجموعه ورزشی تعطیل بوده و امروز ۶۳ مجموعه فعال شده است، گفت: ۲۱۳ مجموعه ورزشی توسط سازمان ورزش و ۱۳۷ مجموعه نیز توسط مناطق اداره می شود. دغدغه شورا برای حفظ سرانه های ورزشی درست است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط