1402/10/18-17:03

آغاز به کار اولین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران در منطقه۶

آغاز به کار اولین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران در منطقه۶

شهردار منطقه۶ از آغاز به کار اولین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران و مرکز تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶؛ سید مرتضی روحانی شهردار این منطقه اظهار کرد: جامعه، شبکه ای از روابط میان اقشار مختلف است که منهای زنان قطعاً به محصول ناقصی خواهد رسید، لذا باید تلاش کرد بیگانگی فضاهای شهری برای حضور فعال زنان در عرصه اجتماع را زدود و بیش از پیش به ساختارهای شهری را برای فعالیت اجتماعی این قشر آماده کرد.

وی ادامه داد: برقراری عدالت در استفاده از فضاهای شهری برای حضور تمام اقشار را به جدیت دنبال می کنیم برای دستیابی به بهره وری کار اجتماعی باید نقش حیاتی زن ایرانی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

شهردار این منطقه خاطر نشان کرد: احداث مراکز کوثر که همراه با نگاهی اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی بود و هدف مراکز آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار است، لذا فضاهایی لازم بود که محصولات تولیدی زنانی که در این مراکز توانمند شدند به فروش برسد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی در خیابان کریمخان جنب سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان محلی برای فروش اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار می تواند در اقتصاد خانواده ها تحول مثبتی ایجاد کند.

وی افزود: نمایشگاه پوشاک ایرانی_اسلامی دارای ۱۹ مغازه است که در تقویت اقتصاد خانواده از مبداء خانواده یعنی زن تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته روحانی این نمایشگاه تا پایان اسفند ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند از آن بازدید کنند.

 بهره برداری از اولین مرکز تخصصی بانوان در حوزه فناوری و هوش مصنوعی

شهردار منطقه۶ در ادامه به دیگر زیرساخت ایجاد شده در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز توانستیم اولین مرکز تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی در تهران را نیز افتتاح کنیم.

روحانی ادامه داد: این مرکز در قالب تشکیل كارگروه هاي تخصصي اقدام به توانمند سازي دختران صاحب ايده می کند این مجموعه در خیابان ایرانشهر قرار گرفته است.

شهردار منطقه۶، اذعان داشت: این مرکز در حوزه خدمات به دختران فعالیت می‌کند اما محدودیتی برای حضور اعضای یک خانواده در آن وجود ندارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط