1402/10/24-19:50

راه اندازی اولین سایت پرورش نشاء و گیاهان آپارتمانی در بوستان بانوان منطقه ۱۹

راه اندازی اولین سایت پرورش نشاء و گیاهان آپارتمانی در بوستان بانوان منطقه ۱۹

اولین سایت پرورش نشاء و گیاهان آپارتمانی به منظور فراهم شدن شرایط برای شهروندان علاقه مند به تکثیر و پرورش گیاهان آپارتمانی، سبزی و صیفی و گل های فصلی در بوستان بانوان منطقه ۱۹ راه اندازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست افزود: سایت پرورش نشاء و گیاهان آپارتمانی به همت مرکز تحقیقات و مشاوره فضای سبز منطقه در مجاورت مزرعه خانوادگی واقع در بوستان بانوان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی راه اندازی شده است.

وی در خصوص فعالیت ها و خدمات ارائه شده در این سایت به آموزش نحوه انواع قلمه گیری، تهیه نشاء فصلی، کاشت درخت و درختچه، پرورش گیاهان آپارتمانی، تکثیر و پرورش دانه درختان بومی از قبیل درخت لیلکی و زیتون تلخ و درختان مثمر از قبیل نارنج گردو و بادام و درختچه های زینتی مانند رز اشاره کرد.

به گفته این مسئول تجهیز این مکان با هزینه بسیار اندک و با بهره گیری از وسایل و ابزارهای بلااستفاده از قبیل تاتمی، آهن آلات، زایدات و دوریختنی های فضای سبز، سنگ ریزه ها برای بالا بردن سطح آموزش و آگاهی شهروندان انجام شده است.

نایبی یاد آور شد: روزانه حدود ۳۵ نفر شهروندان و بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان از این سایت بازدید و از آموزش های آن بهره مند می شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط