1402/10/26-17:47
با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛

مجموعه آبی تجهیز و بازسازی شده بوستان بانوان منطقه ۱۶ افتتاح شد

مجموعه آبی تجهیز و بازسازی شده بوستان بانوان منطقه ۱۶ افتتاح شد

آیین افتتاح مجموعه تجهیز و بازسازی شده استخر بوستان بانوان منطقه ۱۶ تهران با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، در این مراسم مریم اردبیلی با اشاره به لزوم توجه به موضوع اقتصاد خانواده گفت: شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی برخی اقدامات مانند جمع آوری کودکان کار، معتادان متجاهر و مباحث دیگررا به صورت برنامه ریزی شده و روتین انجام می‌دهند. البته عقیده شهردار تهران براین است که باید کار زیربنایی برای مهار آسیب‌های اجتماعی انجام گیرد و آسیب دیدگان قابلیت بازگشت به زندگی داشته باشند، بنابراین باید بر روی موضوع اقتصاد خانواده کار شود.

وی افزود: شهرداری لازم دانسته تا از ظرفیت‌های شهر برای هر خانواده تهرانی و البته با اولویت قرار دادن نیازمندان و آسیب دیدگان در ایجاد فضای کار اشتراکی، کارگاه‌ها، راسته‌های تولیدی و همچنین ایجاد فرصت‌های عرضه محصولات و آموزش مهارت های مختلف، بهره ببرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به مزیت‌های اقتصادی شهر تهران خاطرنشان کرد: همانطور که صنایع دستی، چرم، تولید سرامیک، صنایع خلاق، تولید پوشاک، تولید شیشه و چوب و صنایع غذایی جزو مزیت‌های شهر تهران به حساب می‌آیند در هر منطقه ای باید با توجه به زیرساخت‌ها و اقتضائات، سایر مزیت‌ها بررسی شوند.

اردبیلی ادامه داد: پس از اینکه فاز اول را پیش بردیم مدل‌های مختلف چرخه اقتصاد خانواده را در ۲۲ منطقه تهران تسهیلگری، شتابگری و با توجه به اکوسیستم پیش خواهیم برد؛ با توجه به این موارد پس از آن می‌توانیم تجارب را به اشتراک بگذاریم و کار بزرگتری را تعریف کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به رویکردهای مراکز کوثر در تهران هم گفت: اکنون مرکز کوثری با فضای نوآورانه در شهر تهران وجود دارد که رقم حقوق افراد، قابل توجه است. البته مراکزکوثری هم وجود دارند که فعالیت حداقلی و کارگری ساده انجام می‌دهند و سال هاست که تغییری در نوع روند فعالیتشان رخ نداده است.

وی با اشاره به تغییر فضای مراکز کوثر تصریح کرد: معتقدم که برخی از مراکز کوثر نیازمند تغییر در فضا هستند و یا کوثر دیگری باید جایگزین آن‌ها شود تا خط تولیدی بهتری شکل بگیرد و یا فضای مهارت آموزی خوبی ایجاد شود. البته باید توجه داشت که اگر مرکز کوثری حذف شود و یا تغییر رویکرد دهد، یک زن سرپرست خانوار به یکباره نمی‌تواند مستقل شود و به تنهایی کار خود را ایجاد کند. بنابراین باید به نوع کار و فعالیت افراد و تداوم فعالیت آن‌ها با توجه به اقتضائات سنی افراد و شرایطشان هم توجه کرد.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه ایجاد کوثرهای نوآورانه نیز از برنامه‌های دیگر شهرداری است، افزود: رویکرد دیگرمان این است که مراکز کوثری که فضای کوچکی دارند اما می‎توانند یک شبکه از مشاغل خانگی را همراه خود فعال کنند ، ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به عرصه‌های جدید دانش بنیان و نوآورانه که نیاز بازار است هم دربرنامه‌هایمان قرار دارد که اگر کارآفرین ماهری در این عرصه حضور پیدا کند شاهد طیف جدیدی از ایجاد شغل برای بانوان خواهیم بود.

گفتنی است ۲۶هزار نفر در منطقه ۱۶ تهران سکونت دارند که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند. در منطقه ۱۶ چندین زیرساخت برای بانوان تدارک دیده شده است. ۵ مرکز کوثر در این منطقه وجود دارد. همچنین بوستان بانوان با مساحت ۳ هکتاردر این منطقه قرار دارد که شامل استخر روباز، سالن چندمنظوره ورزشی، کافه کتاب و فضاهای خدمات فرهنگی و تفریحی است و مجموعه استخر بانوان هم در فضایی به وسعت ۸۴۰ متر و مساحت استخر نیز ۳۲۵ متر تجهیز و بازسازی شده است. همچنین در ابتدای سال ۱۴۰۳ مجموعه شهربانو منطقه ۱۶ افتتاح خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط