1402/10/27-01:55
در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت و با هدف ایمن سازی قنوات انجام شد؛

شناسایی ۸۰ میله قنات در بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۱۵

شناسایی ۸۰ میله قنات در بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ در بازدید مشترک و جلسه ایمن سازی قنوات سطح منطقه که با حضور دستگاه‌های و نهادهای مختلف انجام شد، از شناسایی ۸۰ میله قنات در سطح بوستان‌ها و فضای سبز منطقه در راستای طرح تحول بیست‌گانه خدمت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری در این جلسه با اشاره به طرح تحولی بیست گانه خدمت در شهر گفت: این طرح در ۲۰ محور شامل ایمن سازی بوستان ها، مرمت و بهسازی آسفالت معابر، بهسازی علائم ترافیکی و المان‌های حمل و نقل عمومی، مرمت و بهسازی جداول و انهار، پیاده رو سازی و اصلاح معابر و... سطح منطقه در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحولی بیست گانه چهره شهر تغییر محسوس خواهد یافت افزود: یکی از اصلی ترین محور این طرح، بحث ایمن سازی بوستان هاست که این موضوع از سال گذشته در منطقه ۱۵ با پی گیری مستمر، جلسات و مکاتبات با نهادها و دستگاه‌های ذیربط در دستورکار قرار گرفت و یکی از نمونه اقدامات در این زمینه، بوستان پردیس بانوان است، این بوستان به مدت ۲ سال به دلیل همه گیری کرونا تعطیل بود که با طرح ویژه، اورهال، بازسازی و ایمن سازی، مجموعه مجددا به چرخه خدمت بازگشت و در اختیار بانوان و دختران قرار گرفت.

شهردار منطقه اضافه کرد: براساس آمار ۵ هزار و ۱۰۰ میله قنات در سطح منطقه ۱۵ عنوان شده است که عمده این قنات‌ها در محدوده ۳۰۰ هکتاری بوستان های توسکا، خلیج فارس، آزادگان و پردیس بانوان است که تاکنون با تلاش همکاران ۸۰ میله قنات در سطح منطقه شناسایی و ایمن سازی شده است.

شیری در ادامه گفت: از همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط به منظور شناسایی و ترسیم نقشه‌ی محل دقیق قنوات در سطح منطقه، درخواست همکاری داریم تا پس از شناسایی، طرح ایمن سازی آنها انجام شود.

او به توضیح اقدامات انجام شده در ایمن سازی قنوات منطقه پرداخت و افزود: ۲۰۰ متر طول نصب نرده فلزی در حاشیه كانال سرخه حصار، نصب ۱۲ تابلوی خطر سقوط در مجاورت دريچه‌ها و قنات سطح محدوده، مرمت جداره مسیل جاجرود در حاشیه بوستان آزادگان، شناسایی بیش از ۸۰ مورد میله قنات در سطح محدوده فضای سبز منطقه و درج موقعیت مکانی بر روی نقشه منطقه و تهيه و نصب ۸۵ عدد دريچه بتنی به منظور رفع خطر از ميله قنات‌هاي سطح بوستان‌های توسكا، آزادگان، پامچال و پرديس بانوان و ميدان بسيج از جمله این اقدامات است.

جلسه ایمن سازی قنوات موجود در سطح منطقه ۱۵ با حضور شهردار منطقه، معاون خدمات شهری و محیط زیست، روسای ادارات ساماندهی، روابط عمومی، مدیریت بحران، مسیل ها و قنوات، حقوقی، بازدید معاونت شهرسازی، اداره فنی و مهندسی شهری اداره کل امور خدمات، نماینده معاونت آب و انرژی سازمان بوستان ها و فضای سبز، مهندسین مشاور و ایده پردازان توسعه، مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی و نماینده شرکت آب منطقه تهران و دفتر مشاور شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط