1402/10/29-18:40
محمدی در هفتمین سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو عنوان کرد:

خون شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو فصل جدیدی در آتش‌نشانی کشور باز کرد

خون شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو فصل جدیدی در آتش‌نشانی کشور باز کرد

هفتمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س)برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، صبح روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه سال ۱۴۰۲، مراسم هفتمین سالگرد شهادت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو در مزار شهدای آتش نشان واقع در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) با حضور خانواده شهدای آتش‌نشان، علیرضا زاکانی شهردار تهران، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ، علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

دکتر قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ در این مراسم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم، ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی تهران، خصوصا ۱۶ شهید حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: بعد از حادثه غمناک پلاسکو، خون عزیزان آتش نشان، فصل جدیدی در آتش‌نشانی کشور باز کرد و نام آتش‌نشانی جاودانه شد.

محمدی با بیان اینکه دست خانواده شهدای آتش‌نشان را می‌بوسیم، تصریح کرد: سرنوشت این بود که شهدای ساختمان پلاسکو با جانفشانی شان جاودانه شوند و نامشان بر تارک تاریخ این مرز و بوم بدرخشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ با بیان اینکه آتش‌نشانان ۲۴ ساعته از جان و مال مردم محافظت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دعا می‌کنیم هیچ حادثه ای در شهر و کشور رخ ندهد، اما آتش‌نشانان همیشه آماده هستند که از جان و مال مردم محافظت کنند و در سریعترین زمان آنان را نجات می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا صحبت از آتش‌نشانی است ذهن ها به طرف شهدای حادثه پلاسکو می‌رود، افزود: همه شهروندان تهرانی عزیزان ما هستند و صیانت از آن ها وظیفه ما است.

گفتنی است؛ آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول اتفاق افتاد و در این حادثه ساختمان پلاسکو به طور کامل فرو ریخت که طی عملیات مهار آتش و نجات شهروندان ۱۶ آتش نشان تهرانی جان خود را فدا کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط