1402/11/04-12:51

مشارکت ۴۴ هزار نفری شهروندان منطقه ۸ در مسابقات قهرمان شهر۲

مشارکت ۴۴ هزار نفری شهروندان منطقه ۸ در مسابقات قهرمان شهر۲

شهردار منطقه ۸ همزمان با آخرین روزهای رویداد ورزش شهروندی قهرمان شهر۲ از مشارکت فعال و پرشور ۴۴هزار نفری شهروندان منطقه و حضور آنان در این رویداد ورزشی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه با اشاره به مشارکت پرشور شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان منطقه در این مسابقات ورزشی اظهار کرد: با توجه به فضای مفرح و رقابتی این رویداد ورزشی که اهدافی همچون توجه به سلامت، تندرستی و تحرک جسمانی افراد به ویژه نوجوان و جوانان را دنبال می‌کند، خوشبختانه همانگونه که پیش‌بینی می‌شد این مسابقات با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و این منطقه با بافت سکونتگاهی و جمعیتی قابل ملاحظه‌ بیش از ۴۵۰هزار نفر، توانست با عبور از سقف تعیین شده برای ثبت‌نام، بیش از ۱۶۵ درصد میزان مشارکت شهروندان را محقق کرده و از ۴۴ هزار نفر در این رویداد در رده‌های سنی مختلف ثبت نام به عمل آورد. 

شهردار منطقه هشت در خصوص روند برنامه‌ریزی منطقه برای اجرای رویداد قهرمان شهر۲ افزود: با توجه به موقعیت خاص منطقه و دارا بودن محلات نسبتا قدیمی با ساکنین قدیمی که سالیان سال در این محدوده سکونت دارند، تمرکز ما بر تعامل با رده‌های مختلف سنی در بوستان‌ها، مجموعه‌های ورزشی، میدان‌گاه‌های محلی، ایستگاه‌های ورزشی و... بود که این افراد با آگاهی از برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در سطح منطقه به عنوان سفیران اجرایی ما عمل کنند و سایر افراد را دعوت به شرکت در این رویداد نمایند که خوشبختانه با تلاش‌های حوزه معاونت اجتماعی و اداره ورزش منطقه و همکاری نواحی سه‌گانه این موضوع محقق شد و ما توانستیم بیش از حد پیش‌بینی شده مشارکت شهروندان محلات در رده‌های سنی مختلف را داشته باشیم.

تنهایی با تأکید بر حضور فعال نوجوانان و جوانان منطقه در این رقابت‌ها تصریح کرد: نکته حائز اهمیت شرکت‌کنندگان در این مسابقات حضور ۶۰ درصدی ورزشکاران زیر ۴۰ سال در این رویداد ورزشی بود که این مشارکت نشان‌دهنده نیاز سرانه ورزشی مناسب هر محله برای شهروندان بوده و مطمئنا در پروژه‌های توسعه محله‌ای منطقه در سال آینده تعریف خواهد شد. 

وی تصریح کرد: حضور نوجوانان و جوانان در این رویداد ورزشی نشان‌دهنده حس مشارکت‌طلبی و حضور فعال آنان در مسیر پیشرفت محله، شهر و کشورشان  است که این حضور مطمئنا با برنامه‌ریزی‌های صحیح، مستمر و تسهیل‌کننده مسیر پیشرفت‌ این عزیزان در حوزه‌های مختلف ادامه خواهد داشت. 

شهردار منطقه در ادامه وجود ۴ رشته تیمی در میان رشته‌های طراحی شده این رویداد ورزشی شامل بسکتبال، والیبال، داژبال(ویژه بانوان) و فوتبال گل‌کوچک(ویژه آقایان) را از عوامل استقبال نوجوانان و جوانان دانست و ادامه داد: این رده سنی در کار تیمی و گروهی با اتحاد و همدلی فوق‌العاده بودند و خوشبختانه سعی و تلاش ورزشکاران منطقه در میان مناطق ۲۲گانه نتیجه بخش بوده و آقایان ورزشکار در رشته‌های والیبال و بسکتبال مقام برتر را نیز کسب کردند.

تنهایی سپس به شرح جزئیات این مسابقات ورزشی پرداخت و ادامه داد: این رویداد به همت سازمان ورزش شهرداری تهران در سه مرحله محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در دو بخش بانوان و آقایان در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برنامه‌ریزی شده بود که همانگونه که گفته شد پس از مشارکت ۴۴هزار نفر در دو بخش بانوان و آقایان در مرحله محله‌ای، از هفته سوم تیرماه سال جاری تا پایان مهر رقابت میان این افراد در مجموعه‌های ورزشی سطح منطقه برگزار شد که از این افراد ۲۳۴۰ نفر به دور منطقه‌ای راه پیدا کردند.

در ادامه نیز در دور منطقه‌ای از سی‌ام آبان تا پایان آذرماه ۲۳۴۰ ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند و در این مرحله نیز در مجموعه بانوان و آقایان ۶۳۹ نفر از ورزشکاران منطقه به مرحله فرامنطقه‌ای و رقابت با دیگر ورزشکاران مناطق دیگر شهر تهران برگزیده شدند.

بر اساس این گزارش ورزشکاران منطقه هشت در دو بخش انفرادی و تیمی توانستند در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران صاحب مقام برتر شده و مدال‎های رنگارنگی را کسب کنند. در بخش تیمی آقایان تیم بسکتبال و والیبال آقایان در رده سنی زیر ۱۸ سال مقام سوم را در میان مناطق ۲۲گانه کسب کرده و صاحب مدال برنز شدند. در بخش انفرادی آقایان نیز عرشیا بشردوست در رده سنی ۱۶ تا ۱۸ سال مقام سوم و محسن رحمانیان در رده سنی ۴۱ سال به بالا مقام دوم را در رشته بدمینتون از آن خود کردند. همچنین در رشته فوتبال رومیزی خلیل اسمعلی دوکش در رده سنی بالای ۴۰ سال با کسب مقام دوم صاحب مدال نقره این رقابت‌ها شد. در بخش انفرادی بانوان نیز حوریا راسخ در رده سنی زیر ۱۵ سال در رشته بدمینتون صاحب مدال نقره، مینا محمودی در رده سنی ۴۰ سال در رشته آمادگی جسمانی مدال برنز را دریافت کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط