1402/11/10-15:17
همگام با طرح تحولی بیست گانه خدمت انجام شد؛

اصلاح نقاط حادثه خیز منطقه ۱۹ با ارتقای ایمنی ترافیکی معابر شهری و بزرگراهی

اصلاح نقاط حادثه خیز منطقه ۱۹ با ارتقای ایمنی ترافیکی معابر شهری و بزرگراهی

شهردار منطقه ۱۹ گفت: اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی معابر با مرمت، بهسازی علائم ترافیکی و المان های حمل‌ونقل عمومی و حذف زوائد فیزیکی در راستای کاهش حوادث جاده ای و تصادفات رانندگی در این محدوده انجام شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اینکه ایمن سازی نقاط حادثه خیز  و بهسازی علائم ترافیکی یکی از برنامه های طرح تحول ۲۰گانه خدمت است و تاثیر بسزایی درکاهش حوادث و آسیب های جسمی و روانی ناشی از آن دارد افزود: در همین راستا ۱۴ نقطه حادثه خیز اعلامی از سوی وزارت کشور در این محدوده شناسایی و پس از نیازسنجی و مطالعات کارشناسی، طرح ایمن سازی در این نقاط و بهسازی علائم ترافیکی با نصب ۲ هزارو ۷۳۰ قطعه تجهیزات ترافیکی، هزار و ۲۲۵ مترطول اصلاح هندسی، نصب ۵ کیلومتر نیوجرسی، ۵۰۰ شاخه گاردریل، گل گارد و شبرنگ،بیش از ۶۵۰ تابلو هشدار دهنده، ایجاد سه پهلوگاه اضطراری و... انجام شد.

این مسئول ساماندهی تداخل حرکتی در بزرگراه‌ها را یکی از طرح‌های ترافیکی برای ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز برشمرد و افزود: در بلوار علامه عسگری دور برگردان غربی، بزرگراه های آزادگان محدوده خلازیل ورزشگاه شهید کاظمی، محدوده مرتضی گرد، آزادگان به شرق قبل از پل شهید کاظمی و روبروی تره بار(شهرک رسالت) از نقاط حادثه خیزی است که با نصب نیوجرسی ایمن سازی شد.

همچنین به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث، نیوجرسی‌ها،پایه تیر و پل ها رنگ آمیزی ترافیکی شد تا در تاریکی شب برای رانندگان قابل مشاهده باشد.

فرهادی با اشاره به اینکه بزرگراه شهید هاشمی به جنوب قبل پل B2، دوربرگردان علامه عسگری ضلع شمالی حرم مطهر و بزرگراه آزادگان روبروی تره بار از نقاط پر تصادف این محدوده بوده بیان کرد: به همین منظور با اصلاح دور برگردان، نصب تجهیزات ترافیکی کاشن تانک، استوانه و تابلوهای ترافیکی این سه محور استانداردسازی و ساماندهی شد.

به گفته این مسئول آشکار سازی در محل تبادلات و جناغی ها، رمپ و لوپ های پل های غیر همسطح محور های بزرگراهی آزادگان، شهید تندگویان، علامه عسگری، خلیج فارس، شهید کاظمی، شهید رجایی(جاده قدیم قم) و شهید آوینی و در معابر جمع کننده و پخش کننده داخل منطقه بلوار شقایق، شکوفه، شهید ورامینی و سایر معابر با نصب و بهسازی تجهیزات ترافیکی مانند استوانه ترافیکی، بشکه و کاشن تانک، تابلو هشدار دهنده، خط کشی محوری، خط کشی بلوک عابر پیاده و تعمیر و راه اندازی چراغ های چشمک زن و... انجام شده است.

فرهادی نصب حفاظ بتنی بجای گاردریل های انعطاف پذیر با توجه به رده عملکردی و نوع معبر و همچنین لزوم اصلاحات لازم برای استاندارد سازی حفاظ ها در معابر شهری و محور های مهم و دارای حادثه چون بزرگراه‌های آزادگان و شهید هاشمی را از دیگر اقدامات در راستای ایمن سازی و کاهش نقاط حادثه خیز برشمرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط