1402/11/19-18:41
شهردار منطقه ۲۱ مطرح کرد:

هزینه ۱۲٠ میلیارد تومانی احداث زیرگذر متوسلیان- باغستان

هزینه ۱۲٠ میلیارد تومانی احداث زیرگذر متوسلیان- باغستان

شهردار منطقه ۲۱ از هزینه ۱۲٠ میلیارد تومانی پروژه زیرگذر تقاطع متوسلیان - باغستان و کلنگ زنی روگذر تقاطع در ایام دهه فجر و مبعث پیامبر اسلام(ص)خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" با اعلام خبر فوق گفت: شهرهای وابسته و اقماری در اطراف تهران با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی، روز به روز جمعیت بیشتری پیدا می کنند که البته بحث اشتغال و حمل و نقل شهروندان شان در تهران است و اهمیت پیدا می کند. با توجه به اینکه از طریق اتوبان باغستان، شهرهای ملارد و شهریار و باغستان به تهران تردد دارند، بحث پروژه تقاطع متوسلیان - باغستان چند سالی بود که در برنامه قرار داشت و از سال ۹۸ از محل اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و دارای پیشرفت ۶۰ درصد بود.

وی افزود: انتهای سال ۱۴۰۱ پیمانکار جدیدی انتخاب و تجهیز کارگاه انجام شد. البته تا آن زمان‌ حدود ۲۵ درصد هزینه کار پرداخت شده بود و در بحث فیزیکی. ۴۰ درصد کار مانده بود. کل پروژه شامل زیر گذر و روگذر است که دسترسی شرق به جنوب با احداث زیرگذر در فاز اول فراهم می شود و این پروژه در فاز اول با هزینه ای در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری رسید.

پوریافر ادامه داد: با راه اندازی این پروژه طول مسیر برای شهروندان حدود ۲ کیلومتر کاهش پیدا می کند و با توجه به ظرفیت جابجایی مسافر در این زیرگذر، حدود ۲۳ میلیون کیلومتر صرفه جویی و کاهش مسیر و حدود ۳۰۰ تن کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد. همچنین ۲.۴ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال را به دنبال دارد. ضمن اینکه این زیرگذر حدود ۸ هزار نفر در ساعت ظرفیت جابجایی دارد که اجرای آن اثرات ایمنی و کاهش تصادفات را نیز خواهد داشت.

پوریافر در توضیح بیشتر افزود: این پروژه حدود ۷۰ هزار متر تملک با دو مالک با حجم ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد. البته با مالکین رایزنی کرده ایم و به توافقاتی دست یافته ایم.شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: با افتتاح این زیرگذر این پروژه تمام نمی شود و یک پل روگذر نیز دارد که اتصال جنوب به غرب را برقرار خواهد کرد که ۴.۵ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش خواهد داد. همزمان با افتتاح زیرگذر، کلنگ زنی روگذر را با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان صورت گرفت و اعتبار آن با تعدیلات کل پروژه در زیر گذر و روگذر، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و در سال ۱۴۰۴ کل پروژه تکمیل خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط