1402/11/24-03:19
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد:

توسعه زیرساخت های شهری، دستاورد سفر به چین

توسعه زیرساخت های شهری، دستاورد سفر به چین

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، یکی از دستاوردهای سفر به چین را توسعه زیرساخت های شهری در کلانشهر تهران عنوان کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف ا... فروزنده ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، در تشریح دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین گفت: افزایش سطح خدمات به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، مهم ترین رویکرد مدیریت شهری و هدف گذاری اصلی، با مدیریت دکتر زاکانی و منطبق با سیاست گذاری شورای شهر بود که خوشبختانه بر همین اساس، مطابق با ظرفیت کشور، در جهت توسعه خطوط مترو و ایستگاه های خط ۶ و غیره تلاش های خوبی در این دو سال ا نجام شد.

وی با اشاره به بهره مندی بیش از پیش از تکنولوژی روز در راستای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی در این خصوص افزود: رویکرد اصلی ما استفاده از ظرفیت های تکنیکی و در عین حال مالی کشور چین بود، زیرا سیاست اصلی دولت این است که تعامل با دولت چین و دولت های همسایه بیش از پیش افزایش پیدا کند؛ بر همین اساس اولین گام، بحث فاینانس ۹۶۰ واگن بود که از سال ۹۵ بر زمین مانده بود نیز انجام شد.

فروزنده با اشاره به همکاری دولت در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه فاینانس ۲۰ درصد انجام شد و مابقی نیز در مرحله فرآیند می باشد و در حال حاضر با راه اندازی خط تولید؛ امیدواریم با زمانبندی انجام شده شاهد استفاده مردم عزیز از اولین ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم؛ افزایش ظرفیت واگن های مترو، افزایش سرعت قطارها و سرعت جابه جایی شهروندان در سفرهای درون شهری مهم ترین رویکرد این اقدام بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به شناسایی ظرفیت ها، جهت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران بیان کرد: بی تردید اولین گام این اقدام ارزشمند اثر مهمی در جهت کاهش آلودگی و تسهیل ترافیک خواهد داشت.

فروزنده با اشاره به انعقاد قرار داد ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تصریح کرد: اولین اقدام قابل توجه در این زمینه توافق با یکی از شرکت های چینی بود که بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم؛ انتقال تکنولوژی در تمام تفاهم نامه ها اولویت مهمی داشت که در همین راستا در سه گام تفاهم شدند واردات، دانش فنی هم منتقل شود.

وی افزود: انعقاد قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس برقی ۱۲ متری، ۲۷۵۰۰ هزار تاکسی انرژی نو، ۱۰ هزار ون و مینی بوس و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بود، که امیدوارم به امید خدا بتوانیم این محموله ها را هرچه سریع تر وارد کشور کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط