1402/11/24-22:16
طی ۶ ماه اخیر انجام شد؛

اجرای بیش از ۵۰ دوره آموزش همگانی شهر آماده در محلات ۱۳گانه منطقه ۱۹

اجرای بیش از ۵۰ دوره آموزش همگانی شهر آماده در محلات ۱۳گانه منطقه ۱۹

مدیر بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۹ از اجرای بیش از ۵۰ دوره سه ساعته آموزش همگانی شهر آماده در محلات ۱۳گانه این منطقه در بین هزار و ۵۰۰ شهروند به منظور آمادگی در برابر حوادث احتمالی و نحوه مواجهه با آن خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد حیدری با اشاره به اینکه این برنامه با محوریت سرای محلات و مدارس برگزار می شود گفت: در این پویش آموزش‌های آمادگی در برابر بلایای طبیعی، اصول اطفاء حریق، کمک‌های اولیه، مواجهه با مخاطرات طبیعی و آشنایی با آتش سوزی و نحوه مقابله با آن به شهروندان ارائه می شود.

همچنین در این طرح مبانی مدیریت بحران و نحوه برپایی چادر های امدادی و ایمنی در اماکن عمومی به شهروندان در گروه های سنی مختلف آموزش داده شده است.

وی در ادامه از تشکیل گروه های دوام در مساجد خبر داد و افزود: در این طرح ابتدا مساجد با تعداد مراجعین بالا شناسایی و در سامانه جامع مدیریت بحران ثبت و سپس دوره های آموزشی با محوریت ایمنی برای نمازگزاران برگزار می شود.

به گفته این مسئول تاکنون طرح دوام مسجد محور در ۷ مسجد ویژه بیش از ۲۰۰ شهروند برگزار شده است.

حیدری با اشاره به عضو گیری خانه های دوام از قشر های مختلف محلات در پویش بزرگ آموزش همگانی شهر آماده اظهار کرد: در پویش جدید مخاطبان به سه رده سنی تقسیم شده و آموزش‌ها در سه بخش مقدماتی، میانی و پیشرفته تعریف و ارائه می شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل منطقه خاطر نشان کرد: به منظور بهره مندی از آموزش های رایگان مدیریت بحران و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه شهروندان می توانند با مراجعه به سرای محلات در این پویش ثبت نام کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط