1402/12/02-21:08
شهردار تهران:

مسابقات "قهرمان شهر" را به صورت بین المللی برگزار می کنیم

مسابقات "قهرمان شهر" را به صورت بین المللی برگزار می کنیم

علیرضا زاکانی از استمرار برگزاری رقابت های قهرمان شهر در سال های آینده سخن گفت و اظهار داشت: سال بعد، مسابقات "قهرمان شهر" را به صورت بین المللی برگزار می کنیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار تهران در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و نخستین دوره رقابت های کلانشهرهای کشور موسوم به "قهرمانِ شهر، شهرِ قهرمان" -که امروز؛ دوم اسفند ماه جاری در سالن ۱۲هزار نفری استادیوم آزادی به انجام رسید- اظهار داشت: این حرکت نشاط اجتماعی و رقابت همگانی در کشور ایجاد کرد. زیرا در آن یک میلیون نفر مشارکت داشتند، برگزاری مسابقات قهرمان شهر تنها مختص یک شهر نبود و بخش زیادی از مردم با یکدیگر رقابت و در قهرمان شهر مشارکت داشتند.

شهردار تهران افزود: ما مفتخریم امروز یک کار جدی که در سال گذشته ابداع شد را با یک گام بلندتر جلو ببریم. در سال آینده نیز سعی داریم این رقابت‌ها را از لحاظ کمیت و کیفیت چه در تهران و سایر استان ها توسعه دهیم و کار را فراتر از مناطق جغرافیایی پیش ببریم تا سایر کشورها نیز این ایده را ترویج دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به حضور فعال کلانشهرها در این حوزه و الگو شدن تهران در عرصه ورزش شهروندی اشاره کرد و گفت: ما امسال شاهد حمایت ۱۵ کلانشهر بودیم که در برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد به ما کمک کردند. ما نیز مفتخریم ورزش عمومی و همگانی را در سطح کشور ترویج دهیم زیرا در حاشیه این رویداد می توانیم استعدادهای زیادی را کشف و شناسایی کنیم.

در واقع در قهرمان شهر یا شهرِ قهرمان توانستیم جامعه شهروندی را به سمت ورزش همگانی سوق دهیم.

وزیر ورزش: از دل مسابقات قهرمان شهر استعدادها راهی تیم های ملی می شوند

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز در حاشیه این مراسم، به نقش رقابت های قهرمان شهر در تقویت تیم های ملی اشاره کرد و افزود: از دل مسابقات قهرمان شهر استعدادهای برتر شناسایی شده و در اختیار باشگاه‌ها و سپس تیم‌های ملی قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: این مسابقات باید در طول سال تداوم داشته باشد. اگر در شهرهای کوچک نیز این گونه رقابت‌ها برگزار شود باعث توسعه ورزش می‌شود تا در آینده شاهد قهرمانی و مدال‌آوری تصادفی نباشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط