1402/12/07-23:23

خبر خوب شرکت مترو تهران برای اهالی شهرری

خبر خوب شرکت مترو تهران برای اهالی شهرری

به موجب تسریع عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو که با دستگاه حفار مکانیزه صورت پذیرفت، پایان مرحله احداث تونل مذکور از ایستگاه دولت آباد تا شهرری بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "محسن هرمزی" مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ و اتصال این خط به خط يك و همچنین راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و احداث بدنه تونل در مسیری به طول تقریبی ۹۵۰۰ متر رو به اتمام است و با پایان این مرحله تا قبل از شروع سال جدید، تمرکز دست‌اندرکاران امر از سال آینده بر تکمیل ایستگاه‌های طراحی شده در شهرری معطوف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به ایستگاه‌هایی که قرار است در طول این مسیر ساخته شوند، افزود: از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و در انتهای مسیر نیز ایستگاه شهرری که ایستگاهی مشترک با خط يک و البته خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی است، به عنوان نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس هرمزی در پايان صحبتهای خود، تامين به موقع منابع مالی لازم جهت تكميل ايستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ را از جمله اولويت‌های شركت مترو برای سال ۱۴۰۳ عنوان كرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا سال آينده، شاهد بهره برداری از بخشی ايستگاه‌های واقع در محدوده شهرری باشيم تا ساكنان اين منطقه پرجمعيت از مواهب حمل و نقل عمومی انبوه بر بهره‌مند شوند.

گفتنی است با تكميل خط ۶ مترو تهران، مسيری به طول تقريبی ۴۲ كيلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پايتخت با ۳۲ ايستگاه پوشش حمل و نقلی خواهد يافت. اين خط با عبور از ۹ منطقه شهری، يكي از طولانی‌ترين خطوط شبكه مترو تهران به حساب می آيد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط