1402/12/08-21:32

منطقه ۱۹ با تدارک بیش از ۴۵ برنامه در حوزه مدیریت پسماند به استقبال از بهار رفت

منطقه ۱۹ با تدارک بیش از ۴۵ برنامه در حوزه مدیریت پسماند به استقبال از بهار رفت

ویژه برنامه های استقبال از بهار با تدارک بیش از ۴۵ برنامه اجرایی، فرهنگی وآموزشی در حوزه مدیریت پسماند و برپایی نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها در مدارس منطقه ۱۹ در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: آموزش نحوه استفاده از مواد دور ریختنی و بازیافت، برپایی نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها در بیش از ۱۰ مدرسه منتخب، مسابقه نقاشی، اهدا جوایز به برترین آثار مسابقات نوروزی و... بخشی از این اقدامات هستند.

نایبی گفت: درکارگاه های آموزشی بهترین ها از دور ریختنی ها با حضور کارشناسان مدیریت پسماند، شرکت کنندگان با چگونگی استفاده از وسایل دور ریختنی و ساخت وسایل قابل استفاده از قبیل صندوقچه لوازم تزئینی، گلدان و... آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال حجم زباله های خشک افزایش خواهد یافت بیان کرد: در همین راستا ۱۵۰ مخزن کارتن پلاست در بین شهروندان و ۳۰ مخزن نیز در راسته های تجاری در بین تولید کنندگان نیازمند به این مخازن توزیع خواهد شد.

ضمن اینکه طبق سنت دیرینه، همزمان با انجام خانه تکانی شهروندان برای استقبال از بهار و ایام نوروز، جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان از ثبت سفارش در نوماند جمع آوری خواهد شد.

به گفته این مسئول برنامه ریزی برای آموزش شهروندی در بین ۶ هزار خانوار و دانش آموزان در مدارس با موضوع طرح نوماند و نحوه راه اندازی اپلیکیشن شهرزاد یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی آموزشی در این ایام است که با هدف تشویق شهروندان برای تفکیک پسماند از مبدا و اعتمادسازی در بین شهروندان انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط