1402/12/16-22:50
یادداشت؛

حرکتی نوین در اداره امور شهر و محله

حرکتی نوین در اداره امور شهر و محله

🖋️محمد جواد خسروی؛ شهردار منطقه ۱۸

مدیریت شهری پایتخت در دوره جدید برای تحقق وعده‌های داده‌شده به شهروندان؛ پویش «امید و افتخار» با رویکرد توزیع عادلانه امکانات و کاهش فاصله و شکاف میان شمال و جنوب شهر را در دستور کار قرار داد و با جدیت پیگیری کرد. در واقع با عملیاتی‌شدن این پویش (رویداد امید و افتخار) در مناطق، اهداف دیگری چون گستره وسیع و تنوع پروژه‌ها در همه ساحت‌های موضوعی و نیاز شهر، جبران جاماندگی مزمن و اتمام پروژه‌های عقب‌مانده، برقراری نهضت عمومی خدمت و ایجاد حرکت فراگیر در بدنه شهرداری هم دنبال شد.

از مرداد سال گذشته تا‌کنون در قالب ۱۰۵ پویش در بیش از ۸۶۰ نقطه از شهر طرح و پروژه افتتاح شده و در اختیار صاحبان اصلی شهر که همان شهروندان هستند، قرار گرفته است.

در این میان عواملی همچون توجه به خواست عمومی مردم و رفع مسائل از منظر زیست روزمره شهروندان، هماهنگی بین بخش‌ها و تجمیع نیروها، مسائل بودجه‌ای و تأمین اعتبارات پروژه‌ها، استمرار و پیوستگی کار در طول یک سال و چند‌ماه و همچنین هجمه‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی، موانع و مشقت‌های فرا‌روی مدیریت شهری برای تحقق ابعاد و رویکردهای این پویش‌ها به شمار می‌رود.

راه‌اندازی این پویش، دستاوردهایی را به همراه داشته که اتمام پروژه‌های باقیمانده از قبل، ایجاد رقابت بین مناطق و حرکت عمومی به نفع خدمت‌رسانی، ایجاد مشارکت و همدلی بین مردم، کاهش زمان انجام پروژه‌ها، پیشی‌گرفتن از تورم و ذخیره منافع، شفاف‌سازی‌ پروژه‌ها و پاسخگویی به شورای شهر و مردم و اصلاح تصویر ذهنی شهروندان نسبت به کم‌کاری‌های ادوار گذشته شهرداری مهم‌ترین آنها بوده و برای شهروندان روزهای درخشان و پر از امید و افتخار را رقم زده است.

با عمر کوتاه یک‌سال و اندی که از زمان راه‌اندازی این پویش گذشته، منطقه ۱۸ در ۲ بخش اعم از تعداد پروژه به غیر از مسکن و ارزش ریالی، سرآمد دیگر مناطق پایتخت بوده است. در نگاه کلی به تعداد بیش از ۴۸ پروژه‌ای که مدیریت شهری در این منطقه متولی تکمیل و افتتاح آنها بوده می‌توان به ۳ ساختمان سرای محلات شهید رجایی، یافت‌آباد جنوبی، سعید‌آباد، بلوار ۴۵ متری و زیر گذر شهید قربانخانی (بهار سابق)، مجتمع ورزشی زقر، مجموعه ورزشی شهید عبدالله وند، زیرگذرسولیران، ۱۸ زمین مصنوعی، مجتمع فرهنگی و مذهبی المهدی‌(عج)، ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی، پد هلی‌کوپتر امداد هوایی در بوستان دوچرخه، دسترسی کندرو به تندروی بزرگراه فتح به آزادگان، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، پل و تقاطع غیرهمسطح شهید مختاری، پل و تقاطع غیرهمسطح واقع در حد فاصل مناطق ۱۷ و ۱۸ و خانه کشتی شهیدان قربانی دستجردی اشاره کرد؛ پروژه‌هایی که علاوه بر افزایش سرانه‌های عمومی در بخش‌های مختلف، موجب رونق چرخ اقتصاد، توسعه شبکه راه‌ها، رشد و بالندگی فرهنگ و توجه به امر ورزش همگانی شده است.

همچنین فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، باغ‌راه حضرت زهرا(س) و زیر گذر و تقاطع غیرهمسطح چهار‌راه قهوه‌خانه نیز ازجمله پروژه‌های کلان و مهمی است که به‌زودی در یکی از پویش‌های امید و افتخار افتتاح می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. حال مدیریت شهری پایتخت قصد دارد این پویش را به‌عنوان حرکتی نوین در اداره امور شهر و محلات ادامه دهد و از همین جهت برای نسل آینده و رفاه حال آنها برنامه‌ریزی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط