1402/12/16-22:58
همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی؛

کاشت ۵۳۹ اصله نهال مثمر در پارک شهر منطقه ۱۲

کاشت ۵۳۹ اصله نهال مثمر در پارک شهر منطقه ۱۲

به مناسبت ۱۵ اسفند، روز درختکاری و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و به منظور ترویج فرهنگ احیای منابع طبیعی و اهمیت به محیط زیست، ۵۳۹ اصله نهال به نیابت از ۵۳۹ شهید منطقه ۱۲ در پارک شهر غرس شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، این مراسم با حضور احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی شهردار منطقه ۱۲، خانواده معظم شهدا، جمعی از شهرداران مدارس منطقه و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی در حاشیه این مراسم خاطر نشان کرد: در درجه نخست اهمیت بحث درختکاری به عنوان ریه شهر و عامل اساسی در پاکسازی هوای شهر است و به ویژه این موضوع در منطقه ۱۲ که یک منطقه تجاری به حساب می‌آید اهمیت بسیار بیشتری دارد و باید به عنوان یک سنت به حساب آید.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: کاشت تنها یک قدم از پروسه درخت شدن است و مهمتر از آن داشت درخت است که این روزها نادیده گرفته می شود و مدیریت شهری با انتخاب خاک، گونه و آبیاری متناسب، همراه با مشارکت شهروندان در حفظ درختان، در این امر سهیم است.

احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ درختکاری و تلفیق آن نسبت به شهدایی که با اهدای جان خود موجبات رشد و احیای نبض حیات مردم سرزمین خود شدند، مهمترین رویکرد اجرای این اقدام است.

در این مراسم، نهال های گردو، خرمالو، سیب، گلابی، زیتون، انجیر، آلبالو، گیلاس، به، گوجه سبز، بادام و سرو شیرازی که جدای از بحث زیست محیطی می‌توانند ارزش غذایی داشته باشد، غرس شد.

همزمان با آیین درختکاری و با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، ضمن برپایی استیج، برنامه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با این مراسم و ترویج فرهنگ درختکاری برگزار شد.

توزیع ۳۰۰۰ اصله نهال رایگان همزمان با روز درختکاری

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲ گفت: برای افزایش مشارکت شهروندان در رشد و توسعه فضای سبز در آستانه کاشت بهاری و روز درختکاری، ۳۰۰۰ نهال رایگان در پارک شهر توزیع شد.

فرزاد هنرور با اشاره به اینکه نهال هایی که توزیع شد از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه است، گفت:کارشناسان فضای سبز توضیحات لازم در خصوص کاشت ونگهداشت آن ها را به متقاضیان دریافت نهال، ارائه کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط