1402/12/19-17:18

تاکید بر همکاری مشترک تهران و تاجیکستان در زمینه مدیریت بحران

تاکید بر همکاری مشترک تهران و تاجیکستان در زمینه مدیریت بحران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست مشترک با رئیس کمیته حالت‌های فوق‌العاده و دفاع شهروندی جمهوری تاجیکستان با اشاره به اهمیت فرماندهی واحد در موضوع مدیریت بحران به تشریح اقدمات انجام گرفته در این بخش طی فعالیت مدیریت جدید شهری پرداخت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران ، علی نصیری به ترسیم وضعیت شهر تهران و مخاطرات احتمالی آن پرداخت و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و حرکت درست قبل از وقوع حادثه می‌توانیم جان هزاران نفر را در زمان وقوع مخاطرات احتمالی نجات دهیم.

وی با برشمردن انواع مخاطرات و میزان احتمال وقوع آنها در پایتخت به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت و در ادامه با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت‌های سازمان به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و با اشاره به این که برای مقابله با بحران باید با برنامه‌ریزی‌های لازم حول مراحل چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و بازتوانی اقدام شود، به بررسی وضعیت گسل‌های تهران، سامانه‌های مورد استفاده در مرکز فرماندهی و اقدامات انجام گرفته برای افزایش هماهنگی بین سازمان‌‎های امدادی پرداخت.

بنابراین گزارش وی در ادامه ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان ، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی 15 گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، شرح وظایف آنها و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

دکتر نصیری همچنین به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران ، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران ، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری موضوعات دیگری بود که در این نشست درباره آنها توضیحاتی ارائه شد.

دکتر نصیری همچنین به بررسی نقش و اهمیت گروه های مردمی و داوطلبان عضو گروه های دوام در مقابله با بحران پرداخت اقدامات سازمان برای احیای این گروه‌ها در سطح تهران، راه اندازی گروه دوام مسجدمحور و اقدامات انجام گرفته در خصوص مدارس ایمن و آماده را تشریح کرد.

 وی همچنین بر آمادگی تهران برای همکاری مشترک با تاجیکستان در زمینه مدیریت بحران و انتقال تجربیات در این زمینه تاکید کرد.

 در ادامه این جلسه رستم نظرزاده رئیس کمیته حالت‌های فوق‌العاده و دفاع شهروندی جمهوری تاجیکستان نیز با اشاره به موفقیت‌های تهران در زمینه مدیریت بحران بر اهمیت همکاری مشترک دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط