1402/12/20-23:22

اولین جلسه هم اندیشی استان های معین در منطقه ۱۶

اولین جلسه هم اندیشی استان های معین در منطقه ۱۶

جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی نهادهای تخصصی عضو مدیریت ستاد بحران منطقه ۱۶ با حضور استان های معین همدان و پیشتاز قم برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ محمدامین سالاری پور شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت حضور به موقع و موثر نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه اظهار داشت: علیرغم آموزش ها و مانورهای در سطح محلات برای گروه های دوام باید این را پذیرفت در زمان وقوع حوادث بزرگ که ظرفیت‌های محله‌ای کافی نیست و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های ملی برای بازسازی و احیاء مجدد است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان‌های معین، پیشتاز و مسئول از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این‌رو نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام و استقرار و اقدامات استان‌ها و ساز و کار نحوه هماهنگی آنها با منطقه ۱۶ شهرداری تهران در جریان وقوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۶ به ضرورت آمادگی در برابر بحران‌‎های احتمالی و تبیین نقش استان‌های معین در این زمینه پرداخت و افزود: ویژگی خاص جغرافیایی منطقه ۱۶ با وجود بافت فرسوده شهری و تراکم جمعیتی بالا در برخی از نواحی، این ضرورت را ایجاد می کند که تنوع عملیات برای امدادرسانی در بحران‌های احتمالی گسترده تر شود و در این زمینه شناخت دقیق موقعیت جغرافیایی، دسترسی‌ها، شبکه های حمل و نقل، موقعیت مکانی پد بالگردها و ایستگاه های آتش نشانی و اورژانس ها و داشتن چک لیست کامل از امکانات موجود، امدادرسانی با نظم و سرعت بیشتری انجام می شود.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور شهردار منطقه، علایی معاون امور مناطق سازمان مديريت بحران و پدافند غيرعامل، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان‌های همدان، قم و معاونین و شهرداران نواحی، گروه دوام و نمایندگان سازمان های آب، برق، گاز، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط