1402/12/22-19:11
در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورا مطرح شد؛

ساختمان خانه شهر (بلدیه) تا مهرماه افتتاح می‌شود

ساختمان خانه شهر (بلدیه) تا مهرماه افتتاح می‌شود

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور در محل اجرای پروژه ساختمان خانه شهر(بلدیه) از روند عملیات عمرانی در این طرح بازدید کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی شهر، نرگس معدنی‌پور، زهرا شمس احسان، سید احمد علوی و علیرضا نادعلی اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور در محل اجرای پروژه ساختمان خانه شهر(بلدیه) از روند عملیات عمرانی در این طرح بازدید کردند.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان این بازدید با بیان اینکه فاز اول اجرای تاسیسات این ساختمان به پایان رسیده است، گفت: آسانسورها و هواسازها و چیلرها کاملاً خریداری شده است. البته که این پروژه نیاز به حمایت ویژه دارد اما در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ما حمایت شدیم که توانستیم تا این مرحله پیش برویم اما این حمایت‌ها باید تداوم داشته باشد. مشکلی از بابت همکاری شورا وجود ندارد و مسئله تامین مالی است که باید انجام شود. به هرشکل پیمانکار تغییر یافته و بخش عمده‌ای از خرید تجهیزات نیز انجام شده است.

حق‌بین با بیان اینکه تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از اجرای کف کاذب به پایان می‌رسد، اظهار کرد: اجرای رمپ نیز پایان فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: این پروژه دست‌خوش تغییرات زیادی در سالهای اخیر شد. از سال ۹۶ خاکبرداری آغاز شده و یک سال این پروژه معطل جابجایی پیمانکار بود. خوشبختانه امروز مشاور و باقی ارکان پروژه پای کار هستند. تخصصی‌ترین پیمانکار در بخش ابنیه به کار گرفته شده و از مهرماه کار خود را آغاز کرده است.

حق‌بین با اعلام اینکه اگر روند اجرا به همین سرعت پیش برود تا مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح سه پیمانکار دارد که شامل پیمانکار کلی، آسانسور و سالن است. پیش‌پرداخت‌ها صورت گرفته و تجهیزات نیز خریداری شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای کف کاذب در یکی از طبقات این ساختمان، خاطرنشان کرد: قرارداد منعقد شده و توافقات برای تامین سرامیک صورت گرفته است.

وی از اتمام اجرای تراس‌ها و نورپردازی‌ها خبر داد و افزود: در سالهای قبل اراده کافی و اعتبار مورنیاز وجود نداشت اما امروز ما اراده خود را بر اتمام طرح به کار گرفته‌ایم.

حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی تکمیلی از روند پروژه، یادآور شد: پروژه ساختمان خانه شهر(بلدیه) در دو فاز احداث خانه شهر و ارتقاء کیفی میدان امام خمینی تعریف شده که در فاز نخست احداث خانه شهر در دست اقدام می باشد. این پروژه با هدف بازآفرینی یک میدان تاریخی با کاربری فرهنگی و اجتماعی، ضمن احیاء میدان توپخانه و ساختمان بلدیه منجر به بازگشت هویت فرهنگی و تاریخی به این میدان خواهد شد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه این ساختمان، خانه شهر و نماد شهرداری و مدیریت شهری پایتخت است، تاکید کرد: این نماد بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد و نماد شهر تهران باشد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه باید اعتبارات این طرح تامین شود تا بتوانیم در سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: آنچه اهمیت دارد تامین اعتبار پروژه است که باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تامین شود.

وی با بیان اینکه ما سیتی‌هال به مفهومی که باید وجود داشته باشد، نداریم، اظهار کرد: پلازا و گذرراسته باید در طراحی‌ها در اطراف این ساختمان مورد توجه قرار بگیرد.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: نظر ما این است که باید در این مجموعه با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه از ساخت موزه برای آشنایی مردم با تاریخ بلدیه تا به نمایش گذاشتن آینده تهران در این ساختمان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: با توجه ویژه معاونت فنی و عمرانی، ایرادات رفع شد و تزریق اعتبارات نیز در یک مقطع صورت گرفت که باید تداوم داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط