1402/12/23-13:31

برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در مترو تهران

برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در مترو تهران

تمرین تخلیه اضطراری با هدف افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و نحوه مواجهه صحیح با حوادث و رخ‌دادها در مترو تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه تمرین تخلیه اضطراری مترو با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه هماهنگی برای اجرای دقیق و اثربخش این تمرین گفت: این تمرین با همکاری بیش از ده دستگاه امدادی، انتظامی، خدماتی و عملیاتی در شهر به ویژه سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، فرماندهی انتظامی، سازمان پدافند غیرعامل، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سایر دستگاه‌های تاثیرگذار در موضوع حادثه‌ در محل ایستگاه مترو میدان صنعت انجام شد.

وی تصریح کرد: به دلیل ماهیت شهرنشینی و درهم تنیدگی زندگی شهری، توسعه خطوط مترو در سطح شهر، افزایش شمار شهروندان بهره‌بردار از آن و توجه به ملزومات امدادرسانی در این گستره برگزاری اینگونه تمرینات برای ارتقای آمادگی تیم های امدادی و عملیاتی را ضروری می کند.

جانشین شهردار تهران در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ادامه داد: نیروهای حاضر بیش از ۱۰ کارکرد را تمرین کرده و ۲۰ نفر ارزیاب متخصص دانشگاهی در ۷۷ محور و در قالب ۵ ابزار ارزیابی به بررسی علمی و تخصصی این تمرین پرداختند .

نصیری یادآور شد: انتقال مصدومین، انتقال فوتی احتمالی، تخلیه افراد سالم، محدود کردن و منطقه بندی محل حادثه، کشف، شناسایی و تشخیص ماده خطرناک احتمالی، ارتباطات بیسیمی و ارتباطات بین ستاد و فرماندهی حادثه مستقر در ایستگاه در این برنامه تمرین شد.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد این تمرین، موضوع اطلاع‌رسانی مشترک و تشکیل مرکز اطلاع‌رسانی مشترک و سازماندهی صحنه حادثه بود.

بر اساس این گزارش، تمرین پدافندی مدیریت بحران در مترو تهران با حضور ۶۰۰ نفر از دستگاه های امدادی و اجرایی انجام و با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران، فرماندهی میدان توسط آتش نشانی و همراهی هلال احمر، مترو تهران و فرماندهی انتظامی و پلیس راهور اجرایی شد.

بر این اساس، در پی وقوع حادثه ای طراحی شده در محوطه داخلی ایستگاه مترو و تاثیر آن بر مسافران و کارکنان ایستگاه، نیرو‌های امدادی به سرعت برای دفع آثار، با اعلام حادثه به مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران(EOC) تخلیه شهروندان آسیب‌دیده و تریاژ مصدومان حفظ ایمنی شهروندان و راه‌اندازی دوباره خط مترو وارد عمل شده و به ترتیب عملیات ‌پیش‌بینی شده انجام و شرایط به حالت عادی بازگردانده شد.

همچنین، در این تمرین تیم‌های هزمت (CBRN) آتش‌نشانی تهران به محض اطلاع از حادثه با تجهیزات کامل در محل حاضر و وارد عمل شده و در مرحله بعد مسافران در شرایط امن تخلیه و تحت نظر نیروهای امدادگر آسیب‌دیدگان برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شدند. گروه‌های ارزیاب نیز با حضور در تمامی مراحل انجام تمرین به  شناسایی نقاط قوت و ضعف پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط