1402/12/26-20:29

حمایت ویژه شورای‌شهر از توانمندسازی زنان

حمایت ویژه شورای‌شهر از توانمندسازی زنان

دبیر اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای ششم به دنبال حضور فعال‌تر مراکز توانمندسازی کوثر، شهربانوها و زیرساخت‌های ویژه بانوان هستیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، ایوب اسلامیان با حضور در بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهارکرد: بیش از یک دهه از عمر نمایشگاه «زنان و تولیدملی» می‌گذرد و این نمایشگاه به یک بلوغ نسبی رسیده است.

وی افزود: طی این ده سال و با گذشت زمان از برگزاری نمایشگاه شاهد مراکز ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم که خوشبختانه به سطحی از بلوغ رسیده‌اند که بتوانند محصولات خود را با تنوع و کیفیت خوبی به شهروندان عرضه کنند.

اسلامیان با اشاره به آسیب شناسی در حوزه بازار ادامه داد: در امر تولید و ایجاد اشتغال همیشه لازم است آسیب شناسی صورت بگیرد؛ زیرا هم بازار و هم سلیقه شهروندان تغییر می‌کند و خوب است محصولات غرفه‌داران با توجه به نیاز جامعه تولید شود.

دبیر اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره ششم نگاه ویژه ای به موضوع زنان شده و امکان مشارکت و کنشگری زنان در عرصه‌های مختلف افزایش یافته است، تصریح کرد: برنامه‌ها و طرح‌های خوبی نیز در این دوره برگزار شد؛ از جمله طرح‌هایی مانند «ریحان‌شهر» که جای تشکردارد.

اسلامیان با بیان اینکه در سال گذشته مصوبه‌ای در حوزه توانمندسازی شغلی با موضوع مشارکت و توانمندسازی زنان سرپرست به تصویب رسید؛ یادآورشد: در این مصوبه شهرداری بر توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی و با نگاه خانواده محور، مکلف به اقداماتی شد. هدف این است که زنان سرپرست خانوار را در بستر خانواده ببینیم و اینکه فرزندانشان را در برنامه‌ها مشارکت بدهیم.

دبیر اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اختصاص بودجه برای توانمندسازی بانوان هم گفت: امسال بودجه‌ای جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اداره کل امور زنان و خانواده و هم در سازمان رفاه شهرداری اختصاص داده شد که افزایش سه برابری نیز داشت.

اسلامیان با اشاره به این موضوع که همه فعالیت‌ها در جهت توانمندسازی بانوان نشان می‌دهد که یک نگاه ویژه‌ای به حوزه زنان سرپرست خانواده وجود دارد ادامه داد: تمام تلاش ما همکاری و تعامل با شهرداری است که این ذهنیت را انتقال دهیم. 

وی افزود: خوشبختانه در مدیریت شهری در خصوص توانمندسازی بانوان سرپرست خانوارآمادگی کامل دیده می‌شود و از همه ظرفیت‌ها برای این موضوع استفاده می‌کنند.

دبیر اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نگاه ما استفاده از ظرفیت های مردمی است؛ بیان کرد: به بسیاری از حلقه‌های میانی، ظرفیت‌های سمن‎ها و گروه‌های مردمی تاکید کردیم که در توانمندسازی مشارکت کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط