1402/12/29-16:42

۹ هزار دانش‌آموز منطقه هشت رفتارهای ترافیکی را آموزش دیدند

۹ هزار دانش‌آموز منطقه هشت رفتارهای ترافیکی را آموزش دیدند

شهردار منطقه ۸ گفت: طی سال ۱۴۰۲، به ۹ هزار دانش‌آموز با حضور در پارک ترافیک منطقه مباحث ترافیکی آموزش داده شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه در تشریح اقدامات حوزه آموزش ترافیک منطقه در بازه زمانی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال جاری با هدف فرهنگ‌سازی و تاثیر آموزش بر رفتار ترافیکی شهروندان به ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان، این آموزش‌ها برای ۹هزار نفر از دانش آموزان به صورت متمرکز در پارک ترافیک و ۱۲هزار نفر دانش‌آموز و ۶هزار نفر بزرگسال به صورت غیر متمرکز در مساجد و سرای محلات انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص آموزش‌های ارائه شده در این پارک افزود: در این مرکز محیط واقعی ترافیکی، راه‌ها، خط‌آهن، پیاده‌رو و خیابان‌ها، علایم راهنمایی، چراغ راهنماها و... در مقیاس کوچک‌تر طراحی شده و بازدیدکنندگان با تخلفات رانندگی آشنا و اطلاعات خوبی را در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی کسب می‌کنند.

شهردار منطقه ۸ در ادامه با بیان اینکه بهسازی و بازسازی پارک ترافیک منطقه برای فعالیت‌های آموزشی در سال آینده در دستور کار این حوزه قرار دارد افزود: در همین راستا عملیات بهسازی سالن آمفی تئاتر و ساختمان آموزشی و اداری، ۳۶۰ مترمربع نقاشی دیواری، روکش آسفالت محوطه با استفاده از ۱۷۰ تن آسفالت، و همچنین خط‌کشی ترافیکی معابر پارک ترافیک به طول ۱۰۵۲ متر طول محوری، ۷۶ متر طول بلوک عابر پیاده ، ۷۶ متر طول مسیر دوچرخه، ۲۷ عدد نوشتار، ۲مورد ایستگاه اتوبوس و ۱۴ متر مربع خط کشی هاشور از جمله فعالیت‌های این منطقه در پارک آموزش ترافیک بوده است.

براساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اجرای برنامه‌های مشارکتی با پلیس راهور منطقه و ارتقاء آگاهی گروه‌های مختلف شهروندان از قوانین رانندگی از جمله برنامه‌های آتی این معاونت در حوزه آموزش می‌باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط