1403/01/04-22:02
شهردار منطقه ۱۲:

رفع خلاء های قانونی برای عدم تبدیل محله های تاریخی به محدوده های بی دفاع شهری

رفع خلاء های قانونی برای عدم تبدیل محله های تاریخی به محدوده های بی دفاع شهری

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: رفع خلا های قانونی، بازنگری طرح تفصیلی و افزایش حس تعلق ساکنان محلات تاریخی واقع در بافت فرسوده در راستای عدم تبدیل محلات تاریخی به محدوده‌ های بی دفاع شهری در منطقه ۱۲ به طور جد در دستورکار مدیریت شهری است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی گفت: قوانین موجود در حوزه میراث فرهنگی را می بایست به سمتی ببریم تا در نقاط میراثی شاهد وجود مراکز بی دفاع شهری نباشیم و همچنین باید با بازنگری در طرح تفصیلی، حس تعلق مالکان را به املاکی که در بافت فرسوده تاریخی زندگی می کنند، بیشتر کنیم تا بتوانیم با نوسازی ای که در بافت های پیرامونی بافت تاریخی انجام می شود بناهای تاریخی را حفظ و این امکانات را به سایر مردم معرفی کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی معتادان متجاهر همچنان در سطح منطقه و همچنین محله های آسیب دیده با تمام تلاش اجرا می شود، گفت: منطقه ۱۲ نقاط قوت و ضعف زیادی دارد ظرفیت های بسیار زیادی در منطقه وجود دارد که به دلیل سوء مدیریت هایی که در سنوات گذشته وجود داشته، اکنون این ظرفیت ها از نقاط ضعف منطقه به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به اختیاری که رئیس جمهور برای نخستین بار به شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در حوزه آسیب های اجتماعی اعطا کرد؛ اتفاقات خوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری مراجع ذیربط انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه موضوع تکدی گری در کنار سایر آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۲ پیگیری می شود، ادامه داد: اکنون در منطقه ۱۲ همه بهبود نسبی را در حوزه آسیب های اجتماعی حس می کنند. در بازدیدهای شبانه ای که از سطح منطقه داشته ایم شهروندان و ساکنان این محدوده به این مساله اشاره می کنند که آسیب های اجتماعی نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های ویژه ای که مجموعه های شهرداری و سایر ارگان های ذیربط نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر در نظر گرفته اند، کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که می توان به استقرار اتوبوس هایی برای اسکان شبانه کارتنخواب ها و بی خانمان ها در میدان شوش اشاره کرد.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در ساماندهی معتادان متجاهر در این منطقه انجام شده است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تاکیداتی که شهردار تهران در این حوزه داشته و دارند را در محدوده هایی که این آسیب ها مشهود تر هستند با همکاری سایر نهادها و سازمان های متولی انجام بدهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران شناخته می شود و تمام موضوعات گردشگری حول این محدوده قرار دارد، یادآور شد: واقعیت این است با توجه به اینکه خلاء مدیریتی در این زمینه داریم، نتوانسته ایم از تمام ظرفیت های منطقه به خوبی استفاده کنیم اما در چند سال اخیر و با پیگیری های شورای شهر و تاکید شهردار تهران ایجاد هلدینگ گردشگری در دستورکار است که اتفاق خوبی را می تواند در حوزه گردشگری شهری در تهران رقم بزند.

وی در ادامه گفت: امسال نیز گذرهای گردشگری در این محدوده به ۸ گذر افزایش داده شده است این در حالی است که بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی که ثبت آثار ملی شده اند در این محدوده قرار دارد.

وحید رضا محمدی انارکی افزود: با توجه به اینکه امسال ایام عید نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، امکاناتی را فراهم کرده ایم تا گردشگران بتوانند هم قبل و هم بعد از افطار از امکانات گردشگری منطقه استفاده کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال تعداد گردشگرانی که از اماکن تاریخی و فرهنگی این محدوده بازدید می کنند، به مراتب بیشتر از سال قبل باشد.

شهردار منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه در حوزه رونق گردشگری شهری ایجاد مدیریت واحد در تهران ضروری است، بیان کرد: همچنین لازم است سازمان میراث همراهی بیشتری در این زمینه با شهرداری تهران داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط