1403/01/19-15:46
سالاری پور خبر داد:

صرفه جویی ۳۵۰ میلیاردی با اصلاح گذر در منطقه ۱۶

صرفه جویی ۳۵۰ میلیاردی با اصلاح گذر در منطقه ۱۶

شهرداری منطقه ۱۶ از اجرای طرح اصلاح و حذف گذر محور صاحب الزمان(عج) و صرفه جویی ۳۵۰ میلیارد تومانی از آزادسازی ۵۳ پلاک در ناحیه ۵ این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران به حذف گذر صاحب الزمان(عج) در محدوده محله علی آباد جنوبی اين منطقه اشاره‌کرد و افزود: محله علی آباد با قدمتی دیرینه از محلات قدیمی و دارای بافت فرسوده شهر تهران محسوب می شود؛ یکی از دغدغه های اصلی مدیریت ارشد شهری نوسازی بافت فرسوده برای این محله کم‌برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: با توجه به درخواستهای مردمی، اصلاح گذر محور شمالی - جنوبی در بخش مرکزی این محله در داشبورد کاری مدیران این منطقه قرار گرفت و با پیگیری های همکاران معاونت شهرسازی و معماری منطقه و برداشتهای ترافیکی دقیق از سطح محدوده و جایگزینی گذرهای مشابه در مجاورت آن و نیز اصلاحات هندسی در طرح اجرایی، موضوع به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارسال گردید و سپس مصوبه کمیسیون‌ مذکور اخذ و گامی مؤثر در نوسازی بافت فرسوده در این محله برداشته شد که دستاورد اصلی این مصوبه، آزادسازی ۵۳ پلاک در این‌طرح بود.

سالاری پور با اشاره به اینکه پیش تر این ۵۳ پلاک و پلاک های همجوار، به دلیل قرار گرفتن در طرح معبر ۱۶ متری امکان نوسازی برایشان فراهم نبود و املاک ریز دانه زیادی در این گذر قابلیت ساخت نداشتند، به همین منظور حذف این گذر به طول ۲۷۰متر، علاوه بر نوسازی بافت فرسوده در این محله، ایجاد صرفه اقتصادی ۳۵۰ میلیارد تومانی نیز برای شهرداری خواهد داشت . لازم به ذکر است حذف گذر مذکور در حفظ هویت و امنیت محله علی آباد جنوبی که دغدغه دیرینه شهروندان این محله نیز بوده تأثیر بسزایی دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط