1400/07/17-18:00

موافقت وزارت کشور با انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی و بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در محله نفرآباد

موافقت وزارت کشور با انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی و بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در محله نفرآباد

تخصیص و افزایش سهمیه شهرداری تهران از محل اوراق مشارکت برای نوسازی و بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) (محله نفرآباد) در جلسه ای با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در جلسه ای که با حضور جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان ذیربط برگزار شد، موضوع تخصیص و انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی و بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) (محله نفرآباد) مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در قانون بودجه ۱۴۰۰، انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی چهار حرم مطهر واقع در مشهد، تهران، قم و شیراز در نظر گرفته شده است که سهم اولیه شهر تهران از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان بود؛ اما ماه گذشته، لایحه‌ ای دو فوریتی در ارتباط با صدور مجوز اوراق مشارکت برای بازسازی نفرآباد و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار اعضاء شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و با توجه به طرح مشترکی که در کمیسیون‌های شهرسازی و برنامه به تصویب رسیده بود، تخصیص رقم ۵۵۰ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت برای بازسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و محله نفرآباد مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه، تخصیص و افزایش سهمیه شهرداری تهران و انتشار ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی و بازآفرینی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) (محله نفرآباد) از سوی وزارت کشور مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای کسب مجوزهای بعدی انجام شود.

شایان ذکر است محله نفرآباد در ضلع جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم قرار دارد که قدمت تاریخی آن حداقل ۴۰۰ سال است. در سنوات گذشته حدود ۴۰ درصد از این محله توسط شهرداری تملک و پس از مدتی رها شده که سبب نارضایتی‎های اجتماعی شده است. در حال حاضر، طرحی مبتنی بر اصول و ارزش‎های شهرسازی و معماری ایرانی-اسلامی به همت سازمان نوسازی شهر تهران برای این محله آماده شده تا بتواند زندگی و حیات اجتماعی را دوباره به این محله تاریخی بازگرداند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط