1400/07/27-15:38
عضو شورای شهر تهران:

در انتخاب شهرداران مناطق تهران از استان‌های دیگر باید تجدیدنظر شود/ تا به کار مسلط شوند، دوره مسئولیت‌شان پایان می‌یابد!

در انتخاب شهرداران مناطق تهران از استان‌های دیگر باید تجدیدنظر شود/ تا به کار مسلط شوند، دوره مسئولیت‌شان پایان می‌یابد!

عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتخاب برخی شهرداران مناطق تهران از استان‌های دیگرگفت: کسی که تهران و مناطق تهران را نمی‌شناسد و با فرهنگ رفتاری و سازمانی شهرداری آشنا نیست، حتما مدت زمانی طول می‌کشد تا بخواهد به کار مسلط شود و وقتی آماده کار و فعالیت می‌شود دوره مسئولیتی او به اتمام می‌رسد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ "ناصر امانی" عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتصاب شهردار منطقه ۱۲ تهران که با حاشیه‌هایی همراه بود، اظهار کرد: ما هم تعجب کردیم و حتما باید با فرد صحبت کنند و موافقت قطعی او را بگیرند و بعد حکم بزنند. 

او ادامه داد: متنی که آقای قاری قرآن نوشته بود، معلوم می‌کرد که انگار با او صحبت نشده و به صورت غیابی برای او حکم شهردار منطقه را زده‌اند. از این متن اینگونه برداشت شده است و فکر می‌کنم بدین صورت نباشد. ای کاش ایشان بیانیه این چنینی نمی‌دادند. حکم آقای یزدی هم به عنوان شهردار منطقه ۱۲ امضا و تمام شده است.

او در پاسخ به این سوال که از شهرداری دیگر کلانشهرها به عنوان شهردار مناطق تهران حکم صادر شده است، در حالی که از روز اول به این مساله تاکید داشتید، شهرداری تهران آنقدری بالغ شده است که بتواند مدیرانش را از بدنه خودش تامین کند، اظهار کرد: اکثر شهردارانی که برای آن‌ها حکم زده شده است از بدنه شهرداری تهران هستند و تنها دو نفر از آنها از استان‌های دیگر است. 

امانی در واکنش به اینکه اشراف به مناطق شهرداری تهران نکته‌ای است که به نظر در این انتصابات دیده نشده و چطور فردی از استان دیگر می‌تواند به شهرداری مناطق که اقدامات جزئی‌تر است و از کلیات شهری فاصله گرفته نظارت کند، اظهار کرد: کسی که تهران و مناطق تهران را نمی‌شناسد و با فرهنگ رفتاری و سازمانی شهرداری آشنا نیست، حتما مدت زمانی طول می‌کشد و وقت شهر و شهرداری را هزینه می‌کند تا بخواهد به کار مسلط شود و وقتی آماده کار و فعالیت می‌شود دوره مسئولیتی او به اتمام می‌رسد و به نظر می‌رسد باید درباره آن تجدیدنظر صورت گیرد. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شهردار تهران با شما به عنوان عضو شورا مشورت داشته‌اند، افزود: خیر، ایشان رسما هم اعلام کردند که انتصابات نسبتی با شواری شهر ندارد. این حرف درست است و بنابر قانون جزو اختیارات ایشان است، اما به عنوان عضو شورای شهر می‌توانیم بر عملکرد این افراد نظارت کنیم و اگر اشکالی بود درباره آن تذکر دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط