1400/08/09-11:43
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

نزدیک به ۷۰ درصد ایرانیان شهرنشین هستند

نزدیک به ۷۰ درصد ایرانیان شهرنشین هستند

مهدی چمران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده در روز گذشته و همچنین روزجهانی شهرها در صحن علنی شورا اشاره کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنان آغازین خود در نوزدهمین جلسه شورا به شهید محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: روز گذشته -۸ آبان- سالروز شهادت یکی از شهدای نوجوان ایران در دفاع مقدس بود. این شهید در ۸ آبان سال ۱۳۵۹، زمانی‌که مدت کوتاهی از جنگ گذشته بود و هنوز خرمشهر سقوط نکرده بود و همچنین مدافعان شهر از خرمشهر دفاع می‌کردند، محمدحسین فهمیده با شهادت خود برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی گشود و برای همیشه به یادگار گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طول تاریخ محمدحسین فهمیده‌های بیشتری وجود داشته‌اند، افزود: اما به هرحال او یکی از این نمونه‌های برجسته‌ای بود که یاد و خاطره‌اش در ذهن همه ایرانیان باقی مانده است. افتخار می‌کنیم به این انسان‌های پاک؛ همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) به شهادت این بزرگوار افتخار کرد.

چمران ضمن اشاره به روزجهانی شهرها، گفت: امروز نهم آبان، مصادف با روز جهانی شهرها است که مجمع عمومی سازمان ملل این روز را مشخص کرده است. علت نامگذاری این روز مسائل و چالش‌هایی است که شهرها دارند.

او با بیان اینکه امروز شهرنشینی اکثریت دارد، عنوان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد مردم ایران شهرنشین هستند، درحالی‌که در ۴۰ سال گذشته اینگونه نبود و تنها حدود ۴۰ درصد از جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: مهاجرت مردم به شهرها، زندگی در شهرها و گسترش شهرها مسائل زیادی را برای همه دنیا به ویژه کشور ایران به‌وجود آورده است که این مسائل هم‌اکنون پابرجا هستند و باید در شهرها برای رفع آن‌ها تلاش شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط