1400/08/10-13:28
یادداشت

مسیر پیشرفت پایتخت با شعار «تهران، الگوی جهان اسلام»

مسیر پیشرفت پایتخت با شعار «تهران، الگوی جهان اسلام»

🖋وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 22

مدیریت جدید پایتخت با شعار «تهران، الگوی جهان اسلام» فعالیت خود را آغاز کرده است تا مدیریت شهری تهران در حوزه های گوناگون خدمات رسانی به هموطنان را به سهولت انجام دهد.

امروز ۹ آبان روز جهانی «شهرها» است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل نامگذاری شده و این روز دارای اهمیت‌ است.

اگر بخواهیم به آمار سکونت هموطنان در شهرها بپردازیم ۷۰ درصد جمعیت کشورمان در شهرها سکونت دارند و توجه به شهرها امری مهم برای دولتمردان به حساب می آید، در تهران ۸ میلیون نفر ساکن، تردد ۳ میلیون نفر مسافر روزانه و سکونت میلیون ها نفر در حاشیه نشان دهنده شهری پویا و فعال است و از سوی دیگر شهروندان این ابر کلانشهر دربرقراری نظم و انضباط شهری کوشا هستند.

از سالیان گذشته پایتخت ایران اسلامی ملقب به ام‌القری جهان اسلام است و آن طور که دکتر علی رضا زاکانی شهردار ولایتمدار تهران اشاره کرده اند به نوعی تهران ستون فقرات نظام اسلامی محسوب می‌شود و توجه به این مسأله بسیار حائز اهمیت است. کالبد شهر نیاز به تحولات دارد و باید تلاش کنیم با کمک مردم این تحولات را ایجاد کنیم‌.

در ابتدا برای رسیدن به این شعار باید با همکاری شهروندان و مدیریت شهری در تمامی حوزه ها مانند خدمات شهری، محیط زیست، فرهنگی، اجتماعی، عمران و حمل و نقل  گام برداریم.

بنابر این با مشارکت شهروندان تهرانی و برنامه ریزی مدیریت شهری در تمامی حوزه های مختلف به قله ها و هدف های مورد نظر خواهیم رسید؛ طبق آنچه که کارشناسان بررسی کرده اند و مقالات گوناگون به انتشار رسیده است مهم ترین عامل در ایجاد یک شهر ایده آل که دور از آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تهدید های محیط زیستی، نازیبایی و بی نظمی در مبلمان شهری باشد شهروندان آن هستند.

نقش شهروندان در هویت دادن به شهر ها بسیار مهم است و باید مدیریت شهری برای رسیدن به اهداف و برنامه های تعریف شده اش از پتانسیل مردمی بهره مند شود

نظرات

captcha

اخبار مرتبط