1400/08/12-16:16
شهردار جدید منطقه پنج تأکید کرد؛

کار، مبارزه با فساد و تبدیل شدن به الگویی برای جهان اسلام

کار، مبارزه با فساد و تبدیل شدن به الگویی برای جهان اسلام

شهردار جدید منطقه پنج گفت: متناسب با رویکرد شورا و شهردار منتخب و با شعار کار و مبارزه با فساد و با هدف تبدیل شدن به الگویی برای جهان اسلام برنامه های خود را به پیش خواهیم برد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، آیین تکریم و معارفه شهردار سابق و جدید منطقه ۵ تهران با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، رضا محمدی مدیر کل حوزه امور مناطق شهرداری تهران، سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و محمدجواد تاجیک مشاور و دستیار شهردار تهران برگزار شد. 

حسین نظری، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در این مراسم گفت: طبق فرموده حضرت علی(ع) فرصت ها چون ابری در آسمان می آیند و می‌روند و باید از این فرصت ها در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم. فضای ایجاد شده فضای خدمت است و باید در این فضا برای خدمت و نوکری مردم سبقت بگیریم. 

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: رسیدن به تهران به عنوان‌ الگوی کلانشهر جهان اسلام دور نیست چرا که امام(ره) راه را برای ما باز کرد و نظام جهوری اسلامی در ستم ستیزی در جهان، الگو است. 

نظری با بیان اینکه تکریم گذشتگان واجب است و باید رعایت اخلاق به جا آورده شود، ادامه داد: سلامت و کار درخواست ما از شهرداران است. کارمحوری را برای رسیدن به الگوی جهان اسلام سر لوحه قرار می دهیم و با برنامه محوری، تلاش و احصا برنامه های شاخص مسیر شکوفایی را ادامه می دهیم. 

در ادامه محمود کلهری، شهردار سابق منطقه ۵ گفت: روزی که به منطقه پنج آمدیم به لحاظ همه شاخص ها در رتبه بیست و دوم بودیم امروز اما منطقه را در وضعیت مطلوب تحویل می دهیم که این محصول تلاش شبانه روزی همکاران بود. در بخش کنترل پروژه وضعیت خوبی نداشتیم و در سال ۱۳۹۹ با ۶۲ پروژه ای که تعریف شده بود در ۱۶ دی ماه تنها ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم اکنون اما با ۱۶۴ پروژه و ۴۵ درصد پیشرفت در رتبه سوم تهران قرار داریم. 

شهردار سابق منطقه ۵ افزود: اگر از نظارت و ارزیابی  همگانی مستمر بر پروژه‌های محله محور توسط شهروندان و شورایاری ها غفلت کنیم خسارت های زیادی خواهیم دید. در پروژه های تملک دارایی و سرمایه ای نیز پیشرفت قابل توجهی داشتیم.  

کلهری با اشاره به راه اندازی کمیته حقوقی در منطقه ۵ ادامه داد: این کمیته  باعث تحقق درآمد ۱۹۰۰ میلیارد تومانی حاصل از فروش پروژه مشارکتی صادقیه شد که این مساله یکی از  موفقیت های این کمیته حقوقی است. بیش از ۳۰ پرونده چندین ساله با موضوعات مشارکتی املاک و حقوقی در سنوات گذشته، توسط کمیته حقوقی پیگیری شد.  

او عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک در یک تعامل حداکثری با راهور، نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و بررسی کردیم. ۲۸ نقطه حاد که در آن مشکل معبر داشتیم را اصلاح و رفع مشکل کردیم. در این ۲۸ نقطه به گفته پلیس راهور ۱۰۰ درصد کاهش تصادف منجر به فوت داشتیم. همچنین در حوزه عمران بالاترین تناژ آسفالت را  برای مرمت و لکه گیری در منطقه جذب کردیم.

شهردار سابق منطقه ۵ یادآور شد: در حوزه اجتماعی سنت و پویش مردمی آزادی مادران دربند را ادامه دادیم و با سازمان زندان‌ها نیز در این رابطه تفاهم نامه ای امضا کردیم. در حوزه زیباسازی ۲۸ پل و زیرگذر را با استفاده از ریسه ها روشن و  از فضای بی دفاع خارج کردیم و زیباسازی آن را نیز انجام دادیم. 

کلهری در پایان برای هر نوع کمک و ارائه اطلاعات در واگذاری امانت مدیریت بر منطقه ۵، اعلام آمادگی کرد.

در ادامه احسان الله شریفی شهردار جدید این منطقه نیز گفت: نوع نگاه مردم در انتخاب ترکیب جدید مدیریت شهری را باید یادآور شویم و متناسب با رویکرد شورا و شهردار منتخب و با شعار کار و مبارزه با فساد و تبدیل شدن به الگوی جهان اسلام پیش برویم.

شهردار جدید منطقه ۵ افزود: از سال ۱۳۸۲ در شهرداری حضور دارم و با ساختار شهرداری تهران آشنا هستم.

او ادامه داد: بنای ما این است که افرادی از داخل شهرداری برای انتصاب به عنوان مدیران منطقه استفاده شوند و تصمیمی جز کار و رعایت سلامت اداری نداریم.

شریفی گفت: از شهردار تهران برای حسن نظر و از زحمات شهردار سابق منطقه نیز تشکر دارم. بیشترین تمرکز ما در منطقه ۵ می تواند بر ظرفیت های استفاده نشده باشد و تلاش می کنیم برنامه های بالادستی را ملاک عمل قرار دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط