1400/08/13-18:58

برگزاری نشست مشترک معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با هیئت مديره و مدیرعامل شرکت ساماندهی

برگزاری نشست مشترک معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با هیئت مديره و مدیرعامل شرکت ساماندهی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ساماندهی با شرح خدمات و اقدامات این مجموعه در دو سال اخیر آشنا شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان در نشست مشترک با جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با ارائه گزارش و شرح خدمات شرکت ساماندهی اظهار کرد: امسال سی‌امین سال تاسیس شرکت ساماندهی است و با توجه به تصویب بازنگری اساسنامه فعالیت شرکت، امیدواریم این تغییرات به اجرای بهتر فعالیت ها وماموریت ها منجر شود.

وی در ادامه به پروژه هوشمند سازی خدمات در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات می توان به راه اندازی سامانه های سامان بازار، بند ۲۰، کیوسک و زنده گیری سگ های بدون صاحب اشاره کرد. سامانه بند ۲۰ برای رصد مراحل پرونده های مزاحمت های مشاغل و صنوف، سامانه کیوسک برای پایش و کنترل محل استقرار، وضعیت مالکیت و پرداخت اجاره تهیه شده است. همچنین سامانه زنده گیری سگ های بدون صاحب برای رهگیری هوشمند سگ ها از زمان گزارش شهروندی تا واگذاری را به صورت هوشمند قابل پیگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر لزوم ساماندهی دستفروشان در سطح شهر تاکید کرد و گفت: سامان بازار سامانه ای بود که برای این کار تهیه شد تا تمامی افراد متقاضی دستفروشی در پایتخت با ثبت اطلاعات در آن امکان استقرار در فضایی برای دستفروشی مهیا شود. متاسفانه به دلیل تعارض با منافع برخی اشخاص روند ثبت نام دستفروشان کند بوده، با این وجود تاکنون ۵هزار دستفروش ثبت نام کردند و بعد از احراز هویت به فراخور نوع و منطقه فعالیت و امکانات محیطی در محلی مستقر شدند.

مفاخریان ادامه داد: گسترش فعالیت از سامان بازار می تواند علاوه بر بهبود منظر شهری و گردشگری، به معیشت این اقشار نیز کمک کند.

وی در ادامه به چالش های موجود درباره مقابله با حیوانات مضر شهری اشاره کرد و افزود: حامی نماها و تضاد مطالبه آنان با وظایف ذاتی شهرداری در این خصوص در کنار مقاومت اداره حفاظت محیط زیست برای رهاسازی سگ های بدون صاحب از مهم ترین چالش ما در این شرکت است با این حال راه اندازی نقاهتگاه سگ های بدون صاحب در مناطق ۱۳ و ۵، کلینیک دامپزشکی در محدوده آراد کوه بخشی از پروژه های قابل افتتاح در حوزه کنترل حیوانات شهری است.

مفاخریان همچنین از افتتاح ۱۷ پروژه با مضامین ساماندهی صنایع و مشاغل شهری خبر داد و گفت: ما منتظر خروجی مطالعات درباره ساماندهی خلازیر هستیم تا قبل از پایان سال مقدمات اجرای آن را فراهم و از ظرفیت اعتباری سال ۱۴۰۰ استفاده کنیم.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران هم در این نشست با تفکیک مسئولیت قانونی و مسئولیت اجتماعی برای شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری ها دو نوع مسئولیت متفاوت دارند، مسئولیت قانونی که علت اصلی تاسیس آنهاست و به موجب آن باید وطایفی را انجام دهد. مسئولیت اجتماعی نوع دیگری از وطایف شهرداری است که بر اساس آن باید دیگران را کمک کند که مسئولیت قانونی خودشان را انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر اولویت مسئولیت قانونی و اجتماعی در شهرداری تهران تغییر کرده و باعث آشفتگی و وضعیت امروز شده است. به طور مثال شهرداری تهران در موضوع پسماند بیمارستانی یا مشاغل زنان سرپرست خانوار مسئولیت قانونی ندارد و باید معلوم شود که این امور مسئولیت قانونی چه نهادی است.

بهرامی در پایان با بیان این که در کشور ما باید جایگاه بخش خصوصی مشخص باشد، اظهار کرد: متاسفانه بخض خصوصی همچنان جایگاه روشنی در بخش درآمد ندارد. نباید همچنان در هزینه تعریف شود بلکه باید شفاف باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط