1400/08/17-17:25

طرح فوريتي پاكسازي و لايروبي انهار روباز و روبسته درقلب پایتخت

طرح فوريتي پاكسازي و لايروبي انهار روباز و روبسته درقلب پایتخت

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، از اجرای طرح فوريتی پاكسازی، لايروبی و رسوب برداری انهار روباز و روبسته،کانال های جمع آوری آبهای سطحی(شرکت خاکریز آب) شبکه های زباله گیر و حوضچه های رسوب گیر توسط نواحی شش گانه و اداره مسیلها و قنوات خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، امیر حسین جابر انصاری گفت: این طرح با  تاکید مسعود رنجبریان شهردار منطقه شش تهران با هدف روان‌سازی و دفع پساب‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع، کاهش مخازن نصب شده بر روی شبكه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبكه های زباله گير و رسوب گير مجددا" توسط نواحی ششگانه به اجرا درآمد.

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه با تاکید بر لزوم مدیریت جمع آوری آب های سطحی افزود: پیش از شروع فصل بارندگی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون نیز با وجود بارش های بهاری، مشکل آب گرفتگی و آب ماندگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشده است.

جابر انصاری با اشاره به اینکه پاکیزه نگه داشتن سیمای شهری علاوه بر زحمات شبانه روزی نیروهای شهرداری، نیازمند همکاری شهروندان نیز می باشد، خاطرنشان کرد: به صراحت می توان گفت که یکی از دلایل آبگرفتگی انهار و معابر سطح شهر، عدم رعایت نظافت توسط برخی از شهروندان است، چرا که گاهی مشاهده می شود زباله و پسماند توسط برخی افراد در معابر و انهار ریخته می شود و این امر باعث آبگرفتگی کانال ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی مناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری زا می گردد.

وی همچنین افزود : پاکسازی انهار و کانال ها از ضایعات به منظور پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی از جمله اهداف این عملیات است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ درپایان اظهار داشت: با توجه به فصل بارش نزولات آسمانی، عملیات پاکسازی انهار و... بصورت مستمر و دوره ایی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط