1400/08/18-22:27
با حضور شینا انصاری انجام شد؛

افتتاح خانه محیط زیست در پارک ساعی

افتتاح خانه محیط زیست در پارک ساعی

آیین افتتاح خانه‌ محیط زیست منطقه ۶ در سرای محله ساعی با حضورشینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، مسعود رنجبریان، شهردار منطقه و معاون ستاد مدیریت محله برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری،مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار در بازدید از کارواش آریان به عنوان اولین کارواش دوستدار محیط‌زیست در منطقه ۶ ضمن تقدیر از مدیریت آن گفت: پساب کارواش‌ها دارای آلودگی‌های مختلفی بوده که اثرات محیط زیستی مخرب آن بر آب‌های سطحی و زیرزمینی نمود پیدا می‌کند، لذا شهرداری تهران کارواش‌های تازه تاسیس را ملزم به اجرای ضوابط زیست محیطی و احداث سیستم تصفیه آب از همان ابتدای فعالیتشان کرده است.

گفتنی است، سیستم تصفیه خانه و بازچرخانی آب کارواش آریان از اواخر سال ۱۳۹۸ احداث و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

همچنین آیین افتتاح خانه‌ محیط زیست منطقه ۶ در سرای محله ساعی با حضور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شهردار منطقه و معاون ستاد مدیریت محله بعنوان حسن ختام برنامه برگزار شد.

 انصاری در آیین افتتاح خانه‌های محیط زیست محلات منطقه ۶ با تاکید بر اینکه خانه‌های محیط زیست در سراهای محلات جزو بازوان اجرایی مدیریت شهری محسوب می‌شوند، گفت: هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیست شهری از طریق آموزش و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقاء کیفیت محیط‌زیست شهری است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به چالش‌های محیط زیستی کلانشهرها همچون مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و غیره تصریح کرد، حل این چالش‌ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه شهروندان در کنار حاکمیت و مدیران شهری دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواهد بود.

در ادامه «عادل خزایی» معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن استقبال از راه اندازی و توسعه خانه‌های محیط زیست در مناطق ۲۲گانه، تاکید کرد: آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است، استمرار این مسیر است.

او افزود: با وجود اینکه در این راه همکاری خوبی از سوی اداره کل سلامت و معاونت اجتماعی اتفاق افتاد، اما به دلیل شیوع کرونا، آنطور که باید، این خانه های محیط زیست دیده نشد و فعالیت ها توسعه پیدا نکرد.

خزایی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی اداره توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیست این اداره کل، سازماندهی جدید سراهای محلات جهت فعالیت‌های زیست محیطی و راه اندازی یک خانه محیط‌زیست در هر محله بر اساس سیاست‌گذاری جدید است.

معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: اگر فعالیت‌های محیط زیستی مدون نباشد و صرفا بر مبنای مناسبت های محیط زیستی صورت گیرد، تاثیرات مورد انتظار و دائمی اتفاق نمی افتد.

لازم به ذکر است، طی این مراسم، از واحد گلماند و الماند منطقه ۶ نیز بازدید بعمل آمد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط