1400/08/19-15:10
شهردار تهران مطرح کرد؛

لزوم تطبیق هویت فرهنگی و اجتماعی پایتخت با مفاهیم اسلامی

لزوم تطبیق هویت فرهنگی و اجتماعی پایتخت با مفاهیم اسلامی

زاکانی گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین جلسه بازدید از معاونت های هشت‌گانه شهرداری در حاشیه بازدید سرزده خود از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.  

شهردار تهران پس از احصاء مشکلات پیش روی معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت: تهران ظرفیت این را دارد تا در حوزه فرهنگ و هنر، شعر و ادبیات، ورزش و علم و فناوری، هویتی مستقل و برگزیده را به خود اختصاص دهد و این امر در کمترین زمان ممکن با مدیریت دقیق تحقق پذیر است.

زاکانی افزود: تهران در حال حاضر در بخشی از حوزه‌ها مانند سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

او در پیشنهادی خطاب به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت نخبگان محلات تهران و مساجد، شرایط را به سمت وضعیت ایده آل، سوق دهیم. همچنین با شکل گیری گروه‌های ادبی و فرهنگی در مساجد و محلات، ظرفیت‌های موجود برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران را ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار تهران در خصوص اهمیت مدیریت فرهنگی محله‌ای پایتخت نیز افزود: تهران دارای ۳۵۳ محله است که با تمرکز بخشی نخبگان هر محله می‌توانیم شاهد تحقق هم افزایی تک تک این محله ها با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باشیم تا این کلانشهر به بهترین الگوی شهری و فرهنگی اجتماعی برای سایر شهرهای جهان اسلام با روش مدیریت از پائین به بالا تبدیل شود.

زاکانی درباره وضعیت زیست مهاجران، کارتن خواب‌ها و زباله‌گردهای شهر تهران نیز گفت: چشم پوشی بر این جمعیت آسیب دیده ۲۱ هزار نفری، ظلم به شهر و این بخش از شهروندان است. پیگیری حل مشکلات این شهروندان آسیب دیده باید در چند مرحله شناسایی، سم زدایی و درمان، بازیابی هویتی و شخصیتی و در آخر نیز با اشتغال و آموزش صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط