1400/08/23-16:28
به مناسبت هفته دیابت در منطقه ۱۳ انجام می شود؛

تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ و غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه

تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ و غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه

شهردار منطقه ۱۳ از تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی دیابت، طرح غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه اجرایی و در صورت نیاز به صورت مستمر ادامه می یابد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳، هفته دیابت را فرصتی برای آگاهی بخشی دانست و افزود: در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان تهرانی به عنوان یکی ازاساسی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری و با توجه به نامگذاری ۲۳ آبان‌ماه همه‌ساله به‌عنوان روز جهانی دیابت، اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۳ با هدف فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری دیابت برنامه‌های گوناگونی را با شعار "مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه" به اجرا می گذارد.

او با اشاره به تشکیل حلقه انسانی آبی رنگ در فلکه دوم نیروی هوایی با هدف آگاه سازی عمومی برای پیشگیری و كنترل این بیماری اظهار داشت: جمعی از مبتلایان به بیماری دیابت همراه با گروهی از شهروندان در اقدامی نمادین زنجیره انسانی موسوم به "حلقه آبی" تشكیل داده و همزمان کارگاه آموزشی تغذیه سالم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و ضمن طرح سوالاتی از شرکت کنندگان، جوایزی به برگزیدگان اهدا می شود.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: در مراسم نمادین تشكیل حلقه انسانی، اتوبوس زندگی جهت واکسیناسیون شهروندان مستقر بوده و عوامل طرح شهید سلیمانی نیز در این مراسم حضور داشته و از متقاضیان تست کرونا می گیرند.

علی‌احمدی، غربالگری سلامت ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده معظم شهدا به‌عنوان دیگر برنامه‌های اداره سلامت منطقه در هفته جاری نام برد و یادآور شد: در این طرح کارشناسان سلامت با مراجعه به درب منازل این خانواده ها، تست رایگان قند خون و فشارخون انجام می دهند.

او اجرای طرح غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه را از دیگر برنامه های منطقه اعلام و بیان کرد:  این طرح از مسئولین خانه های سلامت محلات  اجرایی و در صورت نیازو استقبال شهروندان به صورت مستمر ادامه می یابد.

شهردار منطقه۱۳ یادآور شد: پرچم هفته ديابت مقابل سرای محله آشتيانی با شعار محله ای بدون ديابت اهتزاز می یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط