1400/08/27-18:19
معاون شهردار منطقه ۴ خبر داد:

طرح حفظ و احیاء قنوات شمال شرق تهران

طرح حفظ و احیاء قنوات شمال شرق تهران

معاون شهردار منطقه ۴ گفت: طرح حفظ، نگهداشت و احياء قنات ها و بهره وری از آنها در آبیاری بوستان ها و بطور کل فضای سبز محدوده در سال های اخیر بصورت ويژه‌ای در اولویت این منطقه قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "رضا معلم" در این باره گفت: هدف از این طرح علاوه بر كاهش خطرات ناشی از سد مسير قنوات موجود در منطقه، بهره برداری بهينه از منابع داير و جاری زيرزمينی، جهت حفظ و احياء بوستانها و فضای سبز محدوده میباشد.

او افزود: از آنجا که قنات ها در گذشته به عنوان نخستین منابع آبیاری و باستانی ترین تکنولوژی آبرسانی محسوب می شدند، نگهداری و احیاء این قنوات در اولویت این منطقه قرار دارد.

معاون شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: حفظ هويت های نمادين آنچه که قابل نگهداری و احياءست، از اولویت های این طرح به شمار رفته و به نوعی احياء ارزش های تاريخی محل محسوب می شود. به علاوه تعدد قابل توجه قنات ها در منطقه و آب جاری قابل استحصال از آن در شرايط حاضر، اهميت و توجه خاصی را می طلبد.

معلم با اشاره به نقش كارگزاران اصلی این عملیات گفت: شهرداری، شورای نمايندگان ساكنان و مالكان و ساير تشكل های دولتی در این طرح از کارگزاران اصلی این طرح به شمار می روند و امید است با تلاش و همت این عزیزان رضایت خاطر شهروندان و ساکنان محلی کسب شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط