1400/08/30-14:59
مهدی چمران با تبریک هفته بسیج:

عقب ماندگی حمل و نقل در دوره گذشته باید جبران شود/ سعی و تلاش ما تقویت نهاد و جایگاه شورایاری ها است

عقب ماندگی حمل و نقل در دوره گذشته باید جبران شود/ سعی و تلاش ما تقویت نهاد و جایگاه شورایاری ها است

رییس شورای اسلامی شهر تهران همزمان با فرارسیدن هفته بسیج با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس حلال مشکلات بود امروز هم اینچنین است ادامه داد: اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم با بسیج می توانیم چرا که بسیج یعنی کمک گرفتن از نیروی همه مردم چراکه روحیه بسیجی در همه وجود دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در آغاز بیست و پنجمین جلسه شورا و با تبریک هفته بسیج گفت: آغاز هفته بسیج را خدمت همه تبریک و تهنیت عرض می کنم و  همان گونه که امام(ره) آرزو کردند ان شاء الله که ما هم بسیجی واقعی باشیم.

وی ادامه داد: بسیجی واقعی بودن یعنی از پس و عهده هر کاری بر آمدن همانگونه  که در جبهه های جنگ اینچنین بود. بسیج در دفاع مقدس حلال مشکلات بود، هر آنچه که حل ناشدنی بود توسط بسیج حل می شد، هر جا سخت بود آماده بودند و حرکت می کردند و مشکلات را حل می کردند، از اروند می خواستیم عبور کنیم با حرکت های بسیجی و طراحی های بسیجی با  مهندسین بسیجی عبور می کردیم، از نیزار از بهمنشیر هر مشکلی پیش می آمد بسیج پایش را به میدان می گذاشت و چون لشکر الهی بود مشکلات حل می شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز هم اینچنین است و  اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم با همین بسیج می توانیم چرا که بسیج یعنی کمک گرفتن از نیروی همه مردم،  بسیجی که در جبهه بود فقط کسانی که می جنگیدند نبود؛ از یک بانوی خانه داری که آمده بوده کمک می کرد تا آشپز و پزشک و مهندس و خلبان به همراه  فرمانده شجاع بسیجی حرکت می کردند و در جبهه جلو رفتند و دیدیم اثرات و تجربه این اقدام را و امروز به واسطه همین تجربه است که دشمن از بسیج می ترسد و هراس دارد و تلاش می کند چهره بسیج را در پیشگاه مردم و ملت ما مخدوش نماید. اما نمی تواند چرا که بسیج در دل همه ما جا دارد چون همه بسیجی هستند و بسیجی هستیم و خواهیم بود.

ریس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور فرمانده سپاه محمد رسول الله در صحن شورا گفت: امروز در حضور برادران خوب مان از سپاه تهران هستیم و امیدورایم برادران خوب ما در سپاه همواره بدرخشند و موفق و پیروز باشند.

چمران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان گفت: لازم می دانم اشاره ای هم داشته باشم به فرمایشات  مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان و نخبگان که اشاره فرمودند به مسائل و مشکلاتی که می شود نخبگانی یا بسیجی وار حل کرد ، چون هر دو ی اینها یکی است و نخبگان بسیجیانی هستند که در زمینه علمی تلاش خود را انجام می دهند.

عقب ماندگی حمل و نقل در دوره گذشته باید جبران شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:  مقام معظم رهبری در سخنانشان به ترافیک تهران  اشاره کردند که دردی برای ما است  و با آلودگی هوا به هم گره خوردند منسجم هستند و هم برای شهرداری تهران و  شورای اسلامی شهر تهران و همه کسانی که دلشان می سوزد برای همه برای مردم ، مشکلی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه تلاش های فراوانی شده که امیدواریم به نتیجه برسد گرچه نتایجش کوتاه مدت نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر در یک دوره ای عقب ماندگی ای  پیش بیاید این امر استمرار پیدا می کند و اگر دوستان به موقع توانسته بودند واگن های  مترو را وارد چرخه حمل و نقل عمومی بکنند امروز این شرایط را نداشتیم. امروز اگر برای ورود واگن های مترو تلاش کنیم دو سال دیگر به نتیجه می رسیم این ها می بایستی از قبل  دیده می شد همانطور که در دوره چهارم و سوم شورا دیده شد و ما شاهد حرکت و جهشی در مترو تهران پیش آمد و ما امروز همان را داریم برداشت می کنیم. البته با تعداد زیادی واگن که   اور هال نشده و مانند دیروز مشکل پیش آمد.

چمران ادامه داد: ما امیدواریم با کمک هم و تلاش هم این مشکلات و مسایل را حل کنیم چرا که حق مردم است که این مسائل حل شود و به نتیجه مطلوب برسد.

سعی و تلاش ما تقویت نهاد و جایگاه شورایاری ها است

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به طرح موضوعاتی در خصوص شورایاری ها گفت: در هفته ی گذشته و این هفته مباحثی  در ارتباط با شورایاران عزیز مطرح شد اما بد نیست اشاره کنم که شورایاری را ما در دوره دوم راه انداختیم و  هر دوره که خواستیم انتخابات آن را برگزار کنیم درگیری فراوانی با وزارت کشور، دولت و سازمان های نظارتی داشتیم، اما هر دوره انتخابات را برگزار کردیم. ولی متاسفانه  دوره گذشته خوب به این مسئله رسیدگی نشد و آن را منحل اعلام کردند. اما تلاش خواهیم کرد تا شرایط به گونه ای فراهم شود تا ازنیروی شورایاری ها استفاده شود. و حتی به گفته شهردار محترم با نخبگان تقویت شوند نه آنکه جایگزین شوند.

چمران ادامه داد: نخبگان و شورایاران باید کنار هم قرار گیرند و این کار عملی است و سعی و تلاشمان این است که این اقدام عملی شود. تا با بهره گیری از این نیروهای مستعد و پرتلاش شاهد بالندگی این نهاد اجتماعی باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط