1400/09/02-14:30
مهدی چمران با اشاره به آلودگی هوای تهران:

برچسب محرمانگی جلسات شورا تهمتی ناروا است/ اقدامات در زمینه آلودگی هوا جهاد گونه باشد

برچسب محرمانگی جلسات شورا تهمتی ناروا است/ اقدامات در زمینه آلودگی هوا جهاد گونه باشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برچسب محرمانگی جلسات در خصوص آلودگی هوا به شورای ششم تنها تهمتی ناروا است، گفت: اقدامات در زمینه آلودگی هوا جهاد گونه باشد، چرا که اگر قرار بود با شیوه بروکراتیک و اداری به سرانجام برسد امروز نباید شاهد آلودگی هوا باشیم، لذا باید تلاش کنیم تا بتوانیم حداقل حرکت کوتاه و کوچکی انجام دهیم که مورد رضایت مردم قرار گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در بیست و ششمین جلسه شورا با اشاره به موضوع و معضل آلودگی هوا و اظهاراتی که در این زمینه در خصوص محرمانگی جلسات شورا در خصوص آلودگی هوا می شود گفت: البته آلودگی هوا از مدت ها قبل وجود داشته است ولی دوستانی که در دوره  قبل بودند، در کاستن و نکاستن از آلودگی هوا سهم داشتند و این فرار رو به جلو است که در مورد شورای ششم که هنوز در ابتدای راه است چنین تهمت هایی می زنند. گرچه در مورد دولت هم همین را می گویند در حالی که تازه کارش را شروع کرده، اقداماتی صورت گرفته که نتایج ان هم مناسب بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در مورد جلسات حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز انگ و برچسب محرمانگی زدن به شورا و شهرداری تهمتی بیش نیست و مردم نیز خوب می فهمند که این برچسب ها جز تهمت ناروا مفهوم دیگری ندارد.

چمران با بیان اینکه فشار ترافیک این روزهای پایتخت در حالی است که هنوز مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند، گفت: اگر مدارس باز شوند حداقل  20 درصد به ترافیک اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه می دانیم که موتورسیکلت ها از منابع آلایندگی مهم به شمار می آیند و اگر برخوردی با آنان صورت گیرد می گویند آنان قشر مستضعف هستند این در حالی است که اگر جلوی موتورسیکلت ها گرفته شود به میزان حمل و نقل همگانی، اتوبوس و مترو اضافه می شود.

سوخت نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی و خودروهای سنگین از علل آلودگی هوا است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سوخت نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی گفت: در بررسی مجدد قانون هوای پاک که جلسه آن چندی پیش توسط وزارت کشوربرگزار شد؛ مشخص گردید وظایفی که تا به حال برعهده آنان بوده انجام نشده است، در این جلسه مطرح شد که گازوییلی که به شرکت واحد داده می شود دارای 500 پی پی ام مجاز است ولی آنچه ما شب ها می بینیم این است که این گازوییل ها معمولی است و دارای 5 هزار پی پی ام است. این در شرایطی است که اتوموبیل های بنز و بی ام و در آلمان با گازوییل 25 پی پی ام مصرفی در حرکت هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تردد شبانه کامیون های دودزا به ویژه در شب ها   یکی از چندیدن دلایلی است که هوای شهر را آلوده می کند و صبح ها مردم این هوای آلوده را استنشاق می کنند.

چمران در ادامه افزود: این در حالی است که گفته می شود در تهران از سوخت های نامساعد استفاده نمی شود و از نفت  سیاه و نفت کوره برای نیروگاه ها استفاده نمی کنند و می گویند ممنوع است.

وی اظهار داشت: امیدواریم در ادامه فصل سرما فشار کمبود گاز به وجود نیاید و مجبور به  استفاده از این سوخت های نا مساعد نشویم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  برای رفع آلودگی هوا بایستی همه دستگاه ها وظایف خود را عمل کنند گفت:  نه فقط شورا و شهرداری که همه دستگاه ها باید در این زمینه وظایف خود را عمل کنند همچنانکه نقش  وزارت نفت بسیار موثر است. سایر وزارت خانه ها و  سایر دستگاه ها هم همینطور همه باید در میدان باشند تا میزان آلودگی کمتر شود و یا حداقل از این میزان بیشتر نشود.

وی گفت: برای رفع آلودگی شورا و شهرداری یکی از بیست و چند جایگاهی هستند که دارای وظایف مشخص می باشند  ولی به عنوان هماهنگ کننده  مجبور هستند  فعالیت خود را بیشتر و تشدید کنند و در این زمینه از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا می خواهیم  به مسئله ترافیک و تهیه  اتوبوس و واگن مترو بیشتر بپردازند.

اقدامات در زمینه آلودگی هوا جهاد گونه باشد

چمران با بیان اینکه اقدامات در زمینه آلودگی هوا جهاد گونه باشد، گفت: چرا که اگر قرار بود با شیوه بروکراتیک و اداری به سرانجام برسد امروز نباید شاهد آلودگی هوا باشیم، لذا باید تلاش کنیم تا بتوانیم حداقل حرکت کوتاه و کوچکی انجام دهیم که مورد رضایت مردم قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه گفت: ما همچنان در هفته بسیج قرار داریم و جا دارد این هفته را مجدد به همه مردم تبریک  بگوییم و امیدواریم بسیجی واقعی همه ما باشیم.

چمران با اشاره به سالروز پنجم آذر گفت: روز پنجم آذر که در پیش داریم سالگرد تظاهرات چند هزار نفری مردم گرگان در سال 57 است که در این روز تعدادی مجروح شدند و 14 نفر هم شهید شدند گرامی می داریم. امیدواریم این روحیه انقلابی برای ملت ما که بزرگترین پشتوانه است، باقی بماند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط