1400/09/09-22:17

انتقاد رئیس کمیته سلامت شورای شهر از استانداری تهران

انتقاد رئیس کمیته سلامت شورای شهر از استانداری تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از استاندار تهران خواست در جلساتی که با موضوع آلودگی هوای تهران برگزار می شود، اعضای شورای شهر را نیز دعوت کنند.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران گفت: آلودگی هوا چند هفته ای است که دوباره تشدید شده و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است و تعداد زیادی از شهروندان از ما گلایه مند هستند و خواستار اتخاذ تصمیماتی برای حل این مشکل شده اند اما همان طور که به شهروندان گفته ام از پشت تریبون نیز می گویم که حل آلودگی هوا زمانبر است و طی چند روز یا ماه حل نمی شود اما برگزاری جلسات با متخصصان، مسوولان مربوطه جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده به خصوص نیروگاه ها که از سوخت مازوت استفاده می کنند، کنترل دقیق بدون معاینه فنی و ممنوعیت تردد خودروهای گازوئیلی راه حل های موقتی است که می تواند در کاهش موقتی آلودگی هوا موثر باشد.

وی افزود: تنفس در هوای پاک حق مردم است و باید راه حلی درست برای حل چالش آلودگی هوا بدست آوریم.

نجفی با اشاره به جلسه شب گذشته استانداری، گفت: شب گذشته در استانداری برای آلودگی هوا جلسه گذاشتند اما دعوتی از اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم نشد و از استاندار سوال دارم که آیا نمایندگان مردم در پارلمان محلی نباید در تصمیم گیری ها برای تهران دخیل باشند؟ از استاندار می خواهم از اعضای شورای شهر برای حضور در جلسات این چنینی دعوت کند هر چند که کمیته سلامت بررسی هایی را در این زمینه انجام داده که پس از جمع بندی در صحن اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود استانداری تهران حتی‌المقدور از اعضای کمیته سلامت شورای شهر تهران و حمل و نقل در این جلسات دعوت به عمل آورد گفت:کمیته سلامت شورای شهر تهران در ارتباط با مسئله آلودگی هوا جلسات متعددی را برگزار می‌کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط