1400/09/10-14:23
رئیس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

بررسی مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ در هیات دولت

بررسی مواد حمایتی حذف شده شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ در هیات دولت

چمران با بیان اینکه حذف مواد حمایتی شهرداری ها در بودجه ۱۴۰۱، شهرداری ها و شوراهای کشور را نگران کرده است، گفت: آن ها مرتبا پیگیری می کنند که سال آینده چه خواهد شد. خوشبختانه در دولت این مورد در حال بررسی است و امیدواریم اصلاح شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز چهارشنبه- ۱۰ آذر ۱۴۰۰- در گفتگو با شبکه خبر درباره ردیف های بودجه شهرداری تهران گفت: بخشی از خریداری اتوبوس و مترو به عهده دولت است و به ویژه برای خرید خارجی برای مترو بخش عمده ای از تجهیزات از خارج از کشور خریداری می شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مواردی مانند فاینانس برای خرید مترو، خرید اتوبوس و ... به مقدماتی نیاز دارد که باید در دولت پیش بینی شود، افزود: این موارد در بودجه ۱۴۰۰ بود و کم و بیش هم استفاده شد و قاعدتا هم کامل نبود و ما اننتظار داشتیم که ردیف بودجه این موارد در برنامه و بودجه افزایش پیدا کرده و تکمیل شود، اما به دلیل کمبود اعتبار یا عدم آشنایی این بودجه را حذف کردند، که این اقدام همه شهرداری ها و شوراهای کشور را نگران و ناراحت کرده و مرتبا پیگیری پیگیری می کنند که سال آینده چه خواهد شد. خوشبختانه در دولت این مورد در حال بررسی است و امیدواریم اصلاح شود.  

چمران در پاسخ به این سوال که چه مقدار از بودجه مصوب امسال تخصیص پیدا کرده، بیان کرد: بخشی که مربوط به فروش اوراق قرضه بود عملیاتی شد، اما بخش مربوط به خرید های خارجی مانند واگن مترو، هنوز عملیاتی نشده و در مرحله عقد قرارداد قرار دارد و زمان بر است. این مورد تا پایان سال اجرایی خواهد شد اما با کمبود هم مواجه خواهیم شد، به عنوان مثال اگر بخواهیم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم با توجه به نیاز تهران این‌ میزان چندان موثر نبوده، گرچه یقینا تاثیر خود را نیز خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط