1400/09/11-14:32

احیای محلات کمتر برخوردار و لازم التوجه تسریع می‌شود

احیای محلات کمتر برخوردار و لازم التوجه تسریع می‌شود

دومین نشست شهردار منطقه ۱۶ با فرمانده و اعضای قرارگاه شهید اسدالهی سپاه محمد رسول الله(ص) با هدف تقویت هویت محله‌ای و احصاء مشکلات محلات کم برخوردار از جمله محله باغ آذری برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ این جلسه با حضور سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، اصحاب کریمی فرمانده قرارگاه شهید اسدالهی سپاه محمد رسول الله(ص)، سرهنگ اکبری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ناحیه شهید رجایی، نماینده بسیج سازندگی تهران، مسئول محرومیت زدایی محله باغ آذری، حسینی شهردار ناحیه ۶ و... در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶؛ عنوان کرد: ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر و باخبر شدن از مطالبات به حق مردم و شهروندان رویکردی است که بنده به آن اعتقاد داشته و نتایج آن را بسیار مثبت می‌دانم، با بسیج نیروهای خدماتی و عمرانی در محلات لازم‌التوجه امیدواریم گامی موثر و مفید در جهت رفع مشکلات این محلات برداریم و خدمات مورد نیاز شهروندان شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام گردد. شهروندان ساکن در محلات کم برخوردار شایسته توجه ویژه هستند، مشکلاتشان باید احصاء شود، اولویت شهرداری با خانواده‌های معظم شهدا است، ۳۰ باب از منازل مسکونی خانواده های شهدا، ایثارگران و محرومان در محلات کمتر برخوردار منطقه مورد اجرای فعالیت‌هایی از قبیل تعمیر سرویس بهداشتی و حمام، رنگ آمیزی و نقاشی، لوله کشی، برق کشی و عایق کاری سقف قرار می‌گیرد و به این ترتیب مشکلات این واحدهای مسکونی با حمایت‌های مالی معاونت فنی و عمرانی، معاونت شهرسازی و معماری و دفاتر نوسازی منطقه و با همکاری گروه‌های جهادی بسیج شهرداری منطقه برطرف می شود.

لازم به ذکر است؛ موضوعات اشتغال‌زایی در زمینه فرش بافی دستی، تولید ظروف یک‌بار مصرف و...، ترویج موضوعات فرهنگی، شناسایی افراد متجاهر و آسیب دیده، زمینه سازی کارآفرینی، رفع سد معبرهای مزاحم، رسیدگی ویژه به بوستان بعثت و میثاق، اجرای روکش آسفالت، تامین روشنایی معابر، رنگ آمیزی جداره‌ها، جابه‌جایی تیرهای برق مزاحم، موضوع تامین امنیت معابر و... در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

اصحاب کریمی فرمانده قرارگاه شهید اسدالهی نیز اظهار داشت: در نظر داریم موضوع ماده ۱۶ سازمان بهزیستی با مشارکت تمام دستگاه‌های متولی امر در این محلات اجرا شود، موضوع آموزش بهبودیافتگان در راستای اشتغال‌زایی نیز به طور جد پیگیری می‌شود، چنین مراکزی نیازمند حمایت‌های مالی، فضای مناسب و هم‌چنین مراقبت‌های پس از ترخیص می‌باشند که باید با دقت کافی و بر مبنای اصول علمی انجام شود، جمع‌آوری افراد دارای اعتیاد، پیش‌گیری، درمان و توانمندسازی این افراد از اهداف مهم می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط