1400/09/16-13:41

آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه۱۴

آغاز عملیات هرس زمستانه درختان در منطقه۱۴

عملیات هرس درختان و نگهداری زمستانه فضای سبز منطقه ۱۴با هدف تداوم زیبایی فضاهای سبز و افزایش مقاومت درختان و درختچه ها آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این باره گفت: با شروع سرما و آغاز خوابِ زمستانی درختان، عملیات هرس با اولویت بزرگراه ها و خیابان های اصلی منطقه اجرایی شده است.

فصیح افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و عبور شریان های مهم در محدوده منطقه و لزوم رسیدگی به فضاهای سبز و زیبایی های بصری،عملیات هرس زمستانه درختان در تمام این محورها انجام می شود.

وی با بیان اینکه این عملیات طی برنامه زمان بندی مدون با حضور تیم کارشناسی متخصص و کارگران ماهرِ هرس کار و با استفاده از وسایل و ابزار مناسب صورت می گیرد، گفت: جوان سازی، فرم دهی، حذف شاخه های خشک و بیمار، محافظت در برابر شرایط طوفانی و بارش های سنگین از جمله فعالیت هاست که با رعایت اصول ایمنی و نظارت کارشناسان و ناظرین مربوطه انجام می گیرد.

فصیح ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی سطح تردد در معابر و بزرگراه ها، کاهش آمار تصادفات و آشکار سازی المان های ترافیکی، نسبت به حذف شاخه های سرگیر وخشک، حذف شاخه های پوشاننده تابلو ها و شاخه های کاهنده نورِ تیرهای چراغ برق و سرچراغی های بوستان ها و معابر، اقدامات لازم درحال انجام است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه ها، مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران خواهد شد، به اجرای این عملیات در محلات و بوستان ها نیز اشاره کرد.

فصیح یاداور شد: علاوه بر محورهای چون محلاتی، نبرد، ابوذر، پاسدارگمنام، عملیات هرس از اولویت های مهم مدیریت شهری در راستای بهسازی سیمای بصری شهری است که تا اواسط بهمن ماه درهمه محلات ادامه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط