1400/09/23-22:42
مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق در بازدید از منطقه ۱۳:

فضای خسته شهر را به فضایی زنده و پویا تبدیل کنیم

فضای خسته شهر را به فضایی زنده و پویا تبدیل کنیم

اجرای طرح تحول نگهداشت شهر در منطقه۱۳ صبحگاه امروز با حضور مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امورمناطق و شهردار منطقه۱۳ مورد بررسی قرار گرفت.

رضا محمدی، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران در نشست با شهردار و مدیران شهری منطقه۱۳، با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در اجرای طرح تحول نگهداشت شهر اهمیت بسزایی دارد، افزود: وقتی مردم در اجرای طرح ها از جمله پروژه های شهری و نگهداشت شهر مشارکت داشته باشند، ضمن اجرای باکیفیت تر طرح ها، همبستگی بین مردم و مدیران شهری نیز افزایش خواهد یافت.

او افزود: «تحول» در این طرح از این منظر مطرح می‌شود که نیازهای مردم از طریق خودشان احصا شده است و درگاه اصلی خود مردم هستند و مردم خواسته‌هایشان را مطرح کردند و در همین راستا قریب ۳۵ هزار موضوع و نقطه را از طریق نیازهایی که مردم از طریق سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ و شکایت‌ها و درخواست‌هایی که معتمدین محل مطرح کردند، شناسایی شد.

رضا محمدی با تأکید بر اینکه می بایست در طرح تحول، فضای خسته و فرتوت شهر با به فضایی زنده و پویا تبدیل کنیم، تصریح کرد: طرح «تحول نگهداشت شهر» با همین رویکرد و با هدف ایجاد تحولی نوین در شهر تهران، در یک بازه زمانی دوماهه اجرا می شود و خوشبختانه شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این زمینه هستیم.

 

نگهداشت شهر؛ یک مسئولیت اجتماعی است

 

شهردار منطقه۱۳ نیز در این جلسه با بیان اینکه در طرح تحول نگهداشت شهر، دستیابی به نقاط قوت و ضعف از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: برای حصول نتایج مطلوب ، کیفیت خدمات را در منطقه افزایش داده ایم و با شناسایی آسیب ها، نقاط ضعف طرح به حداقل رسیده است.

محمدهادی علی احمدی همچنین نگهداشت شهر را یک مسئولیت اجتماعی در مجموعه مدیریت شهری دانست و افزود: این مسئولیت اجتماعی، وظایفی را برای ما تعریف کرده است که با اجرای ده ها خدمت در راستای طرح تحول نگهداشت شهر به بهترین شکل ممکن و در راستای رفاه و آسایش شهروندان عزیز انجام می شود.

گفتنی است در این برنامه مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران به همراه شهردار منطقه ۱۳ و مدیران شهری از مراحل آماده سازی پروژه احداث مرکز تخصصی بازیافت MRF، پروژه ساخت مسجد حضرت علی اکبر(ع)، احداث مرکز مدیریت بحران محله صفا و اجرای طرح تحول نگهداشت شهر در خیابان پیروزی، بوستان خیام و... بازدید کرد.

 

نصب دستگاه های خود دریافت پسماند خشک(RVM) در منطقه۱۳

 

همزمان با بازدید رضا محمدی، مدیرکل امور مناطق شهرداری تهران از منطقه۱۳، دو دستگاه خود دریافت پسماند خشک(RVM) مقابل ساختمان ستادی و میدان میوه و تره بار پیروزی به بهره برداری رسید.

دستگاه های خود دریافت پسماند خشک با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند، کاهش تولید پسماند و دفن زباله و حفظ محیط زیست از سوی اداره مدیریت پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست نصب و جانمایی شد که صبح امروز با حضور مدیر کل امور مناطق شهرداری تهران و شهردار منطقه۱۳ افتتاح و فعال شد.

شهروندان به ازای تحویل پسماندهای خشک مثل پلاستیک، شیشه و قوطی به این دستگاه، به اندازه ارزش ریالی این محصولات اعتبار و رسید دریافت خواهند کرد که هم می توانند از میدان میوه و تره بار خرید کنند و یا معادل آن با هماهنگی اداره بازیافت منطقه به صورت وجه نقد دریافت نمایند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط