1400/10/02-19:02
همزمان با ایام فاطمیه و در قالب طرح نگهداشت محله شهید در نواحی یک و دو؛

خانواده های گرانقدر شهیدان حیدری و شاملو میزبان مدیران شهری منطقه۲۱ شدند

خانواده های گرانقدر شهیدان حیدری و شاملو میزبان مدیران شهری منطقه۲۱ شدند

با حضور حسین کاشانی پور شهردار، معاونین و مدیران منطقه، طرح محله نگهداشت شهید در منزل نورانی "شهیدان والامقام "محمد حیدری کاشی" و "علی شاملو" در قالب اجرای طرح تحول نگهداشت شهر، ازخانواده های معزز این شهیدان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور در محفل نورانی در محله شهید محمد حیدری کاشی گفت: طرح محله شهید، برنامه ای شد تا جای جای منطقه۲۱ را ببینیم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را سرلوحه امورمان قرار دهیم. این طرح معنوی یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهدای اسلامی و انقلاب، از صدر تاکنون از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس،مدافعین حرم و سلامت را زنده نگاه میدارد و موتور محرکه ای برای ما در عرصه خدمت رسانی است.

وی ادامه داد: شهدای عزیز ما با بذل جان شیرین خود که بالاترین کالایی بود که در اختیار داشتند، خدمت را به جامعه اسلامی ارزانی کردند. در فرازی از آیات شریفه سوره آل عمران می خوانیم که "هرگز به حقیقت نیکوکاری نمی رسید، مگر اینکه از آنچه بیشتر دوست دارید، در راه خداوند بدهید".

کاشانی پور تاکید کرد: هیچ چیزی برای انسان، شریف تر، عزیزتر و شیرین تر از جان نیست. وقتی شهید، جان خود را هدیه میکند، یعنی به حقیقت نیکی و نیکوکاری رسیده است.

شهردار منطقه۲۱ تصریح کرد: شهیدان با نثار جان خود، آرامش را به امت اسلامی هدیه دادند، این کار بزرگ فقط از این بزرگ مردان بر می آید. از این رو تکریم و تجلیل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کمترین کاری است که ما در مجموعه شهرداری تهران رقم زده ایم.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ملت ایران هستند، ادامه داد: قلوب و قدوم این بزرگواران پاک است و ما صحبت ها و نصایح ایشان را با گوش جان و آغوش باز پذیراییم.

لازم به ذکر است؛ در پایان این برنامه معنوی از خانواده‌ گرانقدر شهید والامقام محمد حیدری کاشی تجلیل به عمل آمد و پس از آن شهردار منطقه۲۱ در منزل شهید والامقام علی شاملو حضور پیدا کرد و از خانواده گرانقدر ایشان تجلیل بعمل آورد.

حسین کاشانی پور در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قالب طرح محله شهید در منزل شهید علی شاملو اظهار داشت: سخنم را با این بیت آغاز می کنم؛ ز کالاهای این آشفته بازار، شهادت را پسندیدند و رفتند. بهشت را به بها دهند و نه به بهانه. شهدای ما با خداوند متعال بهترین معامله را کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ شهید نظر می کند به وجه الله. این نگاه وجه اللهی است که نام و یاد شهدا را زنده نگاه داشته است.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: عزت و قدرت ما با شهداست، نام شهید حرکت می آفریند. ما در مدیریت شهری از شهدای والامقام کمک می خواهیم تا در انجام وظایف محوله، ما را به صراط مستقیم رهنمون سازند.

کاشانی پور اظهار داشت: فرصت اندک خدمتگزاری که به ما مدیران در مجموعه شهرداری تهران داده شده، به برکت نام شهدا؛ می تواند به بهترین شیوه ممکن اجرایی شود. از ارواح مقدس آنان میخواهیم که یاریگرمان باشند.

وی افزود: بهترین جایگاه الگوگیری برای ارائه خدمت، شهدای والامقام هستند. آنان در راه خدمت و ایثارگری، از جان شیرین خود گذشتند و بر این اساس ما نیز انسان محور بودن طرح ها و پروژه های شهری را در دستور کار قرار داده ایم.

شهردار منطقه۲۱ شهرداری تهران ادامه داد: در مسیر اجرای طرح تحول نگهداشت شهر، خدمت به انسانیت را مدنظر داریم. الگوی والای انسانیت نیز همانا شهدا هستند و ما در طرح تحول نگهداشت شهر، روزهای پنجشنبه را به خانواده‌های معظم شهدا اختصاص داده ایم.

بر اساس این گزارش؛ در خاتمه این مراسم معنوی، شهردار منطقه۲۱ از خانواده گرامی شهید علی شاملو تجلیل کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط